Bryant
Medlem
Som @taxvalp skriver har jag koll på att väskan måste anmälas. Annars har jag ju inte ens ett case.De vill väl bara att man ska anmäla sin saknade väska till flygbolaget, för det gör man väl normalt sett vid ankomst om den inte finns på bandet? Annars skulle alla kunna hävda att väskan är försenad. Förstår inte riktigt problemet här.
Under processen online fick jag frågan två ggr om jag försökt få ersättning från flygbolaget. Efter andra frågan om jag verkligen inte har kontaktat flygbolaget fick jag avslag med motiveringen, kontakta flygbolaget i första hand gällande ersättning. (Jag hade inte kontaktat flygbolaget då jag vid tidigare tillfällen gått direkt till försäkringsbolaget)
Jobbigt läge och en onödigt lång process om detta blir praxis…
”Ovanstående beslut är baserat på de försäkringsvillkor som gäller för dig och på de underlag som vi fick när du gjorde din skadeanmälan.
Vad är nästa steg
Vänligen var i direkt kontakt med det ansvariga transportföretaget. Mer information om hur du kommer i kontakt med dem kan du finna på deras hemsida.
Efter att du varit i kontakt med ditt transportföretag
Om du inte är nöjd med svaret från ditt transportföretag, ber vi dig vänligen att skapa ett nytt anspråk på:”