Senaste nytt

AMEX Platinum ger guldstatus hos Maitres och 2x250 kronor kredit

Är det någon som upplever att ni rått en låg Rating på ert Maitres konto? Loggade in nyss och såg att jag har 2/5 stjärnor. Jag har bara gjort två besök via appen och lämnat 10% dricks. Båda notorna betalde med Amex krediter. Snittnotor på 550kr för 2 lunch. Inga konstigheter med personalen utan allt till belåtenhet. Inte för att jag bryr mig så mycket om min rating, men vart så förvånad. Funderade på om deras avans är lägre på AMEX krediter och att det genererat ett missnöjde hos personalen.
 

taxvalp

Medlem
Är det någon som upplever att ni rått en låg Rating på ert Maitres konto? Loggade in nyss och såg att jag har 2/5 stjärnor. Jag har bara gjort två besök via appen och lämnat 10% dricks. Båda notorna betalde med Amex krediter. Snittnotor på 550kr för 2 lunch. Inga konstigheter med personalen utan allt till belåtenhet. Inte för att jag bryr mig så mycket om min rating, men vart så förvånad. Funderade på om deras avans är lägre på AMEX krediter och att det genererat ett missnöjde hos personalen.

Underligt system att sätta betyg på gästerna. Det är ju en sak att man har det i till exempel Uber-appen där man åker i en bil med en okänd person men obegripligt att ha det i en restaurangapp. Vad ska de göra om en kund med ett lågt betyg bokar? "Tyvärr, vi accepterar bara fyrstjärniga kunder eller bättre".
 
Är det någon som upplever att ni rått en låg Rating på ert Maitres konto? Loggade in nyss och såg att jag har 2/5 stjärnor. Jag har bara gjort två besök via appen och lämnat 10% dricks. Båda notorna betalde med Amex krediter. Snittnotor på 550kr för 2 lunch. Inga konstigheter med personalen utan allt till belåtenhet. Inte för att jag bryr mig så mycket om min rating, men vart så förvånad. Funderade på om deras avans är lägre på AMEX krediter och att det genererat ett missnöjde hos personalen.
Jag måste vara blind för jag ser ingen rating alls. Var finns den? Använder Android-appen om det har någon betydelse.
 
Jag måste vara blind för jag ser ingen rating alls. Var finns den? Använder Android-appen om det har någon betydelse.
iOS app
084787CB-1C04-498B-9BF2-269F218A5754.jpeg

När man klickar på texten kommer man till bilden nedan.

B51DF597-EC5D-42A0-82FA-8EFACE0CF198.jpeg
 
iOS app
Visa bifogad bild 132015

När man klickar på texten kommer man till bilden nedan.

Visa bifogad bild 132016
OK, jag ser bara "1 besök". Kanske inte fick något betyg så jag saknar rating helt. Ser i alla fall att jag satte betyg på det besöket. Jag förstår inte riktigt syftet med att restaurangerna ska sätta betyg på gästerna. Man får ju ingen lust att besöka dem igen om ratingen blir låg. Ser inte heller att jag har någon större nytta av appen när det inte går att boka bord i den. Betala kan jag lika gärna göra med kort eller mobil.

Edit: klickade på "1 besök", och kom till den sidan. Min rating är 0/5. Lång uppförsbacke med den starten :D
 
Last edited:
Toppen