Senaste nytt

AMEX Platinum ger guldstatus hos Maitres och 2x250 kronor kredit

Om detta, och ingenting annat, fungerar, så kommer jag använda Maîtres varje gång det är möjligt och räkna det som en av de främsta förbättringarna i branschen på länge.
Jag föredrar ju att granska notan innan jag betalar, inte en kvart efter jag lämnat restaurangen. Kan sedan stå ut med de extra 20 sekunder det tar att betala med kort. ;)

Jag föredrar ju att granska notan innan jag betalar, inte en kvart efter jag lämnat restaurangen. Kan sedan stå ut med de extra 20 sekunder det tar att betala med kort. ;)

All respekt för din inställning, och det ska så klart vara möjligt. Men i min personliga erfarenhet, så har de tillfällen jag har haft invändningar mot notan varit ytterst få (och om det faktiskt sker tas det oftast ändå bäst dagen efter), och det har defintivt aldrig handlat om 20 sekunder för att få betala...

Nu har jag använt 1000:- (2x500) vid tre separata tillfällen på två olika restauranger i Göteborg.

Vid alla tre tillfällena fick jag skicka en bokningsförfrågan istället för att direkt kunna boka i en kalender. Hade varit mycket smidigare att direkt kunna se lediga tider och kunna få en bekräftelse direkt och inte behöva invänta manuellt svar från restaurangen.

Vid samtliga tillfällen var det lite strul vid betalning. På restaurangen vi besökt två gånger saknade serveringspersonalen bägge gångerna inloggning till Maitres så vi fick vänta tills någon "ansvarig" anlände som kunde logga in. Första gången fick vi vänta en kvart och senast igår fick vi vänta fem minuter innan de kunde ta emot mitt Maitres-ID. Snarlikt förfarande på den andra restaurangen men där var det snarare okunskap hur man slår in ordern så den skickas via Maitres som spökade.

Men som slutknorr - det finns fördelar med systemet. Att enkelt kunna dela på en nota utan att behöva stå och dividera med serveringspersonalen är en klar fördel. Hade restaurangerna jag besökt haft utbildad personal och jag kunnat ge dem mitt Maitres-ID när vi beställde så hade vi enkelt kunnat "lämna bordet" när vi var klara för att sköta notan på språng.

En merger av TheFork och Maitres tjänster hade varit klockren. TheFork är väldigt bra när det kommer till att kunna boka bord enkelt och kan erbjuda lite rabatter på tidpunkter då restaurangerna har dålig beläggning. Däremot verkar Maites rikta in sig på lite finare ställen där TheFork erbjuder en större bredd så målgruppen ser kanske lite annorlunda ut.

Avslutningsvis: Alltid trevligt med mervärde från Amex! Min mening är inte att låta negativ i mina kommentarer och de avspeglar tjänsten Maitres och inte Amex.

Toppen