Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Faustus

Medlem
Ok nån som har sett det här förut? Det finns 2 flighter om man åker 1 person. men 3 om man åker 2 personer? Que?
Varför skulle dom tvinga en att åka två?

1pax.PNG 2pax.PNG
 

Lindberg

Medlem
Jag vet inte om jag har missuppfattat något, men när jag väl har funnit en awardresa via Uniteds sida har den inte varit tillgänglig att boka via Tallin.
Som exempel försökte jag idag boka följande First stadard award:
upload_2016-7-18_13-48-28.png

Vad har jag missat?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om jag har missuppfattat något, men när jag väl har funnit en awardresa via Uniteds sida har den inte varit tillgänglig att boka via Tallin.
Som exempel försökte jag idag boka följande First stadard award:
Visa bifogad bild 54386
Vad har jag missat?
Ja, tyvärr du har missat en viktig punkt.
Jag skrev i första inlägget i den här tråden att:
Om du vill boka en bonusresa med andra bonusprograms poäng/miles än United Mileage Plus, ska du titta på blåa "Economy (lowest)", "Business Saver Award" och "First Saver Award".
"Standard Award" gäller endast för bonusresabokning med United Mileage Plus miles.
 

pswe

Medlem
Vet inte om det nämnts tidigare men sökte idag via Uniteds sida för en flygning med Avianca. United visar tillgänglighet på sträckan men med lite andra tider än vad som passar mig bäst. Ringer Tallinn och testar ändå om de kan boka mig på flighten jag helst vill ha och till min förvåning är det inga problem. Första gången det är på det hållet för mig och lärdomen blir att man alltid ska fråga :)
 

Brandten

Medlem
Blir inte klok på sökningarna på Uniteds sida (sitter och leker med http://star-alliance.innosked.com/)

Söker jag ARN-WAW så finns det plats.
Söker jag WAW-YYZ så finns det plats via MUC.
Söker jag MUC-YYZ finns det inga platser (bara via XXX).

Varför finns det plats på XXX.MUC-YYZ men inte MUC-YYZ?

Edit: Typo åå flygplatskod. Tack @dr.miles
 
Last edited:
Toppen