Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

TheDude

Medlem
star-alliance.innosked.com i kombination med Uniteds webbsida var ju suveräna verktyg.
Om man vill flyga F-class med B747 eller A380 går det hitta vilka sträcker som t.ex. Lufthansa trafikerar med dessa kärror från t.ex. FRA eller MUC?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Edit: Läste lite fel på din fråga. Osäker vad dessa verktyg ger som output. Inte säker på att det är det smidigaste sättet att hitta vilka rutter LH kör A380 och B747 på.
 

Gus

Medlem
Enligt Uniteds hemsida så ska man betala 383 kr per person i skatter och avgifter för en awardresa i ekonomi mellan Cancun och Chicago: CUN-ORD. Men enligt ITA Matrix ska man betala 595 kr. United tar märkligt nog inte med "Mexican Value Added Tax (XO)", 31 kr samt "US International Arrival Tax (US)", 147 kr.

Bjussar United på dessa två skatter så som SAS bjussar på bränsletillägg?

Min fråga är, om jag bokar denna resa med SAS Eurobonus-poäng, blir skatterna då 383 kr eller 595 kr?
 
Last edited:
Skulle behöva ett flyg mellan LAX och CUN. Vi har alla poäng på separata konton. Hur söker man flyg med poäng på Uniteds sida? Skatter och dylikt tillkommer väl. Annars får det betalas så får man väl bara hälften Eurobonuspoäng. Economy i första hand då hela familjen flyger.
 

agehall

Medlem
Bjussar United på dessa två skatter så som SAS bjussar på bränsletillägg?
Uppenbarligen ifall de inte tar ut dem.

Min fråga är, om jag bokar denna resa med SAS Eurobonus-poäng, blir skatterna då 383 kr eller 595 kr?
595kr skulle jag säga. Vad United tar ut för skatter och avgifter är helt irrelevant om du ska boka med Eurobonus-poäng. Vad de skriver på sin hemsida är ungefär lika intressant som vad en påse chips kostar på ICA i sammanhanget.

Skulle behöva ett flyg mellan LAX och CUN. Vi har alla poäng på separata konton. Hur söker man flyg med poäng på Uniteds sida?
Låt mig rekommendera att du börjar med att läsa första inlägget i den här tråden.
 

Brandten

Medlem
Om man vill flyga F-class med B747 eller A380 går det hitta vilka sträcker som t.ex. Lufthansa trafikerar med dessa kärror från t.ex. FRA eller MUC?

Vad gäller A380 är det lätt eftersom alla LH´s A380 har F och de flyger till följande destinationer med A380 från FRA.

Frankfurt - Delhi
Frankfurt - Hong Kong
Frankfurt - Houston
Frankfurt - Los Angeles
Frankfurt - Miami
Frankfurt - San Francisco
Frankfurt - Shanghai
Frankfurt - Singapore


Verkar inte gå A380 alls från MUC och vet inte hur det är med B747 heller men en googlesökning gav mig följande på B747-8 vilket kan betyda att den inte går från MUC heller. Verkar vara mest A330/340 där.

Frankfurt - Bangalore
Frankfurt - Boston
Frankfurt - Buenos Aires
Frankfurt - Chicago
Frankfurt - Hong Kong
Frankfurt - Los Angeles
Frankfurt - Mexico City
Frankfurt - New York
Frankfurt - Rio de Janeiro
Frankfurt - Sao Paulo
Frankfurt - Seoul
Frankfurt - Tokyo
Frankfurt - Washington D.C.
 

ahh

Medlem
Har fått ihop drygt 200k eurobonuspoäng och en första 2-4-1 så nu börjar award-letandet. Målet är en (lång) first first till plats där man kan surfa. Har undersökt några alternativ genom star-alliance.innosked.com.

Colombo hade varit ett alternativ om det inte var för att Turkish endast erbjuder business (dock med mellanlandning på Maldiverna, kanske skulle det vara värt att offra first mot att få en stop over där.. går det utan att boka två separata resor?).

Award i first till Hawaii är ett alternativ. Baserat på vad jag läst på forumet verkar det dock i princip omöjligt att få två biljetter i first till LA med Lufthansa.

Mest intressant just nu är därför Kapstaden dit Lufthansa flyger från Arlanda med mellanlandning i Frankfurt (4-5 h i Frankfurt) och lång first till Kapstaden (drygt 11 timmar). Vid sökning på Lufthansas hemsida ser jag att det finns first-kabin på de planerade flighterna i januari.

Har nu även kikat på Uniteds bokningssida som visar att det finns business saver award. Tittar jag på de flighter som avgår den här veckan finns det first saver award tillgängligt.

Till frågan. Baserat på ovan, har jag förstått det korrekt att jag nu skulle kunna ringa SAS Tallinn och be att få boka de business saver awards jag hittat i Uniteds sökmotor och därefter helt enkelt vänta till två veckor innan avresa och då ringa Tallinn på nytt och be att få boka om till first, med eventuellt ändrat resdatum om så krävs?

Är det något mer att tänka på?
 
Toppen