Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

@Brandten, jag har inte svaret på din fråga, men skulle vilja uppmuntra dig att testa knasiga routings (t ex som du nämner, Europa - USA via Afrika) och rapportera här på forumet hur det gick. Om jag inte minns fel så skapade @Dr. Miles en tråd där han undrade vilka knasiga routings som var ok, men jag hittar den inte nu.
 

Dr. Miles

Expert
@Brandten, jag har inte svaret på din fråga, men skulle vilja uppmuntra dig att testa knasiga routings (t ex som du nämner, Europa - USA via Afrika) och rapportera här på forumet hur det gick. Om jag inte minns fel så skapade @Dr. Miles en tråd där han undrade vilka knasiga routings som var ok, men jag hittar den inte nu.
Haha ja jag ska testa lite olika. Ringer Tallinn imorgon för ett första försök....om @Dr. Miles kan länka till tråden så bygger jag på där med resultaten. :)
Menar ni den här?

SAS EuroBonus bonusresor via en tredje zon | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

I så fall pratar jag inte om de routings som är godkända men kan tänkas att vara OK enligt reglerna.
 

agehall

Medlem
Hur vet jag om det är ok att flyga ARN-BRU-ADD(via inkl CDG) och vidare till USA eller om jag måste flyga endast västerut dvs ARN-BRU och vidare? Har ju fått förslag på ARN-IST-ZRH-xxx och då är det ju först öster sedan västerut.... o_O:confused:
Börja med att ta upp rutterna på GCMap och kolla hur de ser ut. Jag har väldigt svårt att tänka mig att rutter till USA via ADD skulle bli godkända - mest för att det är rejäl backtracking det är frågan om. Däremot är det inte säkert att agenten är vaken och ser detta.
 
Uniteds tillgänglighet verkar stämma hyfsat men inte alltid som bekant. Försökte nyss boka en biljett intra Europa med Lufthansa med SAS över telefon. Ingen tillgänglighet påstod SAS. Bokade samma resa med United fem minuter senare, biljetterad och klar. Så SAS och United verkar ha olika tillgänglighet uppenbarligen.
Intressant var att SAS såg tillgänglighet på första benet men inte på andra. Sökte jag bara på andra benet så fanns det inte tillgänglighet hos United heller. Men Sökte jag på hela sträckan så fanns det tillgänglighet och det gick ju också att boka.
 

ahh

Medlem
Jag pratade precis med Tallinn för att boka en resa i augusti 2017. Fick svaret att inga biljetter med Star Alliance har släppts än (verkade mer osäkert gällande SAS) men att det "antagligen" fanns efter nyår. Stämmer det här verkligen eller ska man försöka ringa igen och hoppas på en annan kundtjänstmedarbetare?
 

Impendill

Medlem
Jag pratade precis med Tallinn för att boka en resa i augusti 2017. Fick svaret att inga biljetter med Star Alliance har släppts än (verkade mer osäkert gällande SAS) men att det "antagligen" fanns efter nyår. Stämmer det här verkligen eller ska man försöka ringa igen och hoppas på en annan kundtjänstmedarbetare?

Vart ska du?
Jag har en bokad resa nästa sommar. Bokade i september.
 
Toppen