Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

TasselT

Medlem
De borde bygga in i systemet att de som försöker smita före automatiskt hamnar i en egen boarding grupp efter sista vanliga. Så det fortsätter blinka rött och avvisa tills det vara är de kvar. Då kanske folk skulle börja lära sig....
...samt en lista till kabinpersonalen över vilka passagerare som försökt fuska, så att de kan fortsätta djävlas med dessa under själva flygningen, samt beordra dom att lämna planet sist :D

/ TT
 

Agö

Medlem
De borde bygga in i systemet att de som försöker smita före automatiskt hamnar i en egen boarding grupp efter sista vanliga. Så det fortsätter blinka rött och avvisa tills det vara är de kvar. Då kanske folk skulle börja lära sig....
Ett alternativ är att spärren öppnas men att de leds in i en egen fålla istället för in i bryggan. Det vore smart användning av teknik.
 

TasselT

Medlem
Ett alternativ är att spärren öppnas men att de leds in i en egen fålla istället för in i bryggan. Det vore smart användning av teknik.
Kommande 5 flygningarna tilldelas man den särskilda "fuskarzonen" Z som får boarda allra sist och med extra hård handbagagekontroll :D
Man får ett inplastat A4 med ett stort Z på att hänga runt halsen och som ska vara tydligt synligt innan boarding.

/ TT
 

matado

Medlem
Det är väl ingen som riktigt vet, SAS har ingen policy?
Någon som vet vad senaste är angående detta när man flyger med familjen nu?
Får fortfarande endast mig själv i Zona A samt Fast track när jag checkar in online och skriver ut PDF boarding kort. Familjen i boarding group E och ingen fasttrack på sina boarding kort. (samm bokning. Jag EBD, de EBB)
 

dino_81

Medlem
Någon som vet vad senaste är angående detta när man flyger med familjen nu?
Får fortfarande endast mig själv i Zona A samt Fast track när jag checkar in online och skriver ut PDF boarding kort. Familjen i boarding group E och ingen fasttrack på sina boarding kort. (samm bokning. Jag EBD, de EBB)

Beror på flygplats men flyger du med SAS från flygplats från Skandinavien som har fast track får du som EBD ta med upp till fyra familjemedlemmar. Det spelar ingen roll att de har EBB.

Vid boarding kan du (EBG) antingen välja prioriterad boarding men då får inte familjen boarda samtidigt. Vill ni boarda tillsammans får ni invänta grupp E.
 
Toppen