Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

Så är det nog, men det verkar kräva "handpåläggning" eftersom den automatiska zontilldelningen blivit "fel", det var den typen av tidsåtgång jag syftade på.
Mm men som sagt, även fast sambons boardingkort sa zon H så stod det priority boarding på hennes kort, så det verkar ske automatiskt ändå. Jag checkade in oss båda med SAS app.

thh

Medlem
Spontant bör det ses över lite grann kan man tycka, det kan omöjligen vara smidigare att låta barnen kliva på senare än föräldrarna vilket förmodligen sker lite nu och då, så på något vis kanske den högsta statusen i bokningen avgör zon eller något, för även om det kommer att göra att Zon A blir "större" så kan detta ske redan nu på linjer som Arlanda-Kastrup där väldigt många är EBG+ redan...

Nu är jag varken barnvänlig eller vänlig över huvud taget men att ungefär samma personer som du får ta med in i loungen får gå med när du boardar är väl inte orimligt? Det blir jobbigt på sommaren, resten av året flyter det på.

Travler

Medlem
Nu är jag varken barnvänlig eller vänlig över huvud taget men att ungefär samma personer som du får ta med in i loungen får gå med när du boardar är väl inte orimligt? Det blir jobbigt på sommaren, resten av året flyter det på.
Håller helt och hållet med!

Vad är det som gäller nu?

chazzie

Medlem
Mm men som sagt, även fast sambons boardingkort sa zon H så stod det priority boarding på hennes kort, så det verkar ske automatiskt ändå. Jag checkade in oss båda med SAS app.

Tricket är alltså att få in samma zon på övriga i bokningen även på boardingkortet så slipper gatepersonalen 1000 frågor :)

Brandten

Medlem
Imorgon bär det av till London på samma bokningsnummer.

Jag fick zon A (seq 49) EBG
FruBrandten fick zon B (seq 50) EBS
MiniBrandten fick zon B (seq 51) EBS

Antar att vi bara kan boarda samtidigt utan käbbel?

Toppen