Senaste nytt

SAS inför zoner för boarding

palmen

Moderator
Angående prioboarding.
Vad är det egentligen för mening att genomföra den fullt ut när flygplanet inte står vid gaten? Jag reste från Krakow en torsdagskväll för en tid sedan. Gate-personalen var väldigt tydliga med boarding i enlighet med zoner, status osv. Men trappan ledde sedan ner till en(1) buss!
Man kan åtminstone välja plats på bussen så man inte kommer av sist och då trots allt kan boarda bland de första. :)

fcx

Medlem
Dagens ARN-OSL. Smetfull flight och Boarding börjar strax efter utsatt tid. Tydligt utrop om enbart prioboarding. De som inte har prio får rött ljus och tvingas gå ur kön av personalen (i en del fall efter en del tjafs). Efter ett tag ett nytt utrop om att prioboarding fortfarande pågår.

SK989

Medlem
ARN-GOT i måndags, boarding påbörjas 23 min innan avgångstid med prioboarding i form av "endast de som reser i Plus eller har guldkort är välkomna nu". Två passagerare boardar. 30 sekunder senare: "ja, det är väl inte så många här än - alla är nu välkomna ombord".

VBY-ARN igår, boarding påbörjas med ett "jaha, då var det dags för flyget till Arlanda då" varpå folk går på efter behag.

Carlos

Medlem
På EWR var det en salig röra (som vanligt). Kön till boarding börjar redan innan planet kommit in från ARN (obs skämt). De verkade köra följande: Zon A, sen Zon ALLA (direkt efter Zon A var halvfärdig, halva planet är ju ofta EBG på rutten), jag och en Pandion hamnade halvvägs tillbaka i kaoskön, för vi inte pallade armbåga oss fram och de började släppet i båda fållor. Skit samma, så länge man kommer med.

GOTATH

Medlem
Idag på SK963 till Hong Kong fick Business gå ombord först. Sedan var det Business, Economy Extra(!) och guld, diamond. Det var väl några år sedan Economy Extra försvann så blev lite förvånad där. Såg även att de stoppade folk som inte hade rätt att gå ombord för stunden. Något om zoner hörde jag inte...

Kris

Medlem
SK501 i morse. Jag kom förvisso knatandes i C-piren när det plingade till och boarding började, så jag var där inte från start. 3min senare, när jag var framme vid C35 var där lång kö till boarding. Strax därefter ropades "alla i grupp F välkomna fram" och inte långt därefter "alla i grupp G". Således inte långt från "alla välkomna från start".

Som påpekats många gånger förr. Störigt att man som statuskund inte kan smyga fram i priokö oavsett när man kommer. Jfr exempelvis LHR. Inser att det är många statuspax på rutter som denna, men gissningsvis inte hela tuben full...

Jag gick sist ombord och sitter nu med mitt minimala handbagage under stolen framför. Jag är inte bitter - härlig start på veckan. Får nog bli en smoothie när vagnen kommer förbi. :)

Kris

Medlem
Får nog bli en smoothie när vagnen kommer förbi. :)
Korrektion, fick bli en Ringi istället. Och seat block :eek:

IMG_20171204_085740.jpg

Rune1958

Medlem
Sitter på SK4425 fra Tromsø til Oslo.
Prioritert boarding i Tromsø, men som vanlig ganske kaotisk når alle som ble stoppet ble stående i slusene. Blir kanskje bedre etter hvert. Gate personalet gjentok anmodning om Plus/Gold/Diamond flere ganger før almuen slapp til. Bra!
Vel om bord og i luften ba jeg om en cola. Fikk spørsmål om jeg ønsket noe mer. Hadde full kontroll på EBD

Toppen