Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

airac

Medlem
Jag har också ett (och endast ett) "nivå-erbjudande" 2k poäng på nästa resa. Noterar att det är boka före och res före 3 juni.
Tidigare har giltighetstid varit hela året. Kanske portionerar de ut nivå-erbjudandena över året. Eller så testar de vattnen nu om det räcker att lägga ut färre och sämre erbjudande än förra året. Om 2k erbjudandet get ungefär lika många nya bokningar som 4k erbjudandet gjorde kanske de tycker att det räcker.
Samma här, på svart nivå. Giltighetstiden densamma, tidigare har det varit kopplat till medlemsperiod.
 

mha321

Medlem
Jag har också ett (och endast ett) "nivå-erbjudande" 2k poäng på nästa resa. Noterar att det är boka före och res före 3 juni.
Tidigare har giltighetstid varit hela året. Kanske portionerar de ut nivå-erbjudandena över året. Eller så testar de vattnen nu om det räcker att lägga ut färre och sämre erbjudande än förra året. Om 2k erbjudandet get ungefär lika många nya bokningar som 4k erbjudandet gjorde kanske de tycker att det räcker.
Spontant tror jag tanken är att gå mot 2x2k i det här fallet. Med effekten att de som bara nått nivån halva tiden, bara får halva erbjudandet. Alltså att det kommer ett nytt likadant erbjudande om man har kvar statusen vid halvårsskiftet. Plus att det krävs två bokningar och inte en för att ta in hela poängen.
 

HCas

Medlem
Trist utveckling, jag hade en vag tanke på att försöka nå svart nivå under detta medlemsår då det ändå har blivit en del poäng hittills, men utan de generösa erbjudandena går det inte. Å andra sidan förstår jag SJ, det var ju rätt mycket poäng-strössel de erbjöd tidigare.
 
Precis som hintats om i tråden har SJ en del problem nu och kör med reducerad trafik lite överallt. https://www.sj.se/sv/information.html Som följd av det väldigt mycket slutsålda avgångar på det som körs.

Det är ju då också ganska rimligt att vänta med erbjudanden som lockar till mer resande tills man har möjlighet att köra trafik som vanligt.

Sen huruvida de kommer ge erbjudanden tillslut eller inte kan man såklart spekulera i, men att de inte finns att tillgå just nu ska man nog inte läsa in för mycket i.
 

henrik l

Medlem
Jag har också ett (och endast ett) "nivå-erbjudande" 2k poäng på nästa resa. Noterar att det är boka före och res före 3 juni.
Tidigare har giltighetstid varit hela året. Kanske portionerar de ut nivå-erbjudandena över året. Eller så testar de vattnen nu om det räcker att lägga ut färre och sämre erbjudande än förra året. Om 2k erbjudandet get ungefär lika många nya bokningar som 4k erbjudandet gjorde kanske de tycker att det räcker.
Även samma här. Svart med brytpunkt typ 23:e maj. Jag kommer att återkvala om någon månad, men ska bli intressant att se om något mer lukrativt dyker upp. Under innevarande medlemsår har man ju kunnat dra in minst 7-8000 p genom olika erbjudande.
 

Anders5

Medlem
Lite spekulation. Brukar inte erbjudandena vara "använd/boka senast" och "inte res senast"? Men de 1500/2000 extra poängen (1000 på vit?) är res senast 3:e juni. Detta sammanfaller ju med att det gamla biljettsystemet försvinner, resor den 4:e juni och framåt är tänkta att att bokas i det nya biljettsystemet. Så av någon teknisk anledning blir det enklast för SJ om vi bara använder erbjudandena i det nya systemet.

Biljettsystemet var tänkt för resor från 9:e april från början och när det sköts fram till 4:e juni så fick vi en 1000?/1500/2000 poäng extra-kod som "förseningsersättning".

Slut på spekulation.
 

guwonder

Medlem

“Get double points on your next trip in 1st class. Enter promo code ________”​
Seems like the promo code may have worked for multiple first class trips by recipients and provided double points for more than just one first class trip. Are such emailed promo codes supposed only to work for one trip? 13 digit alphanumeric promo codes in the emails, if that matters, with each promo code-using booking showing the first class fares in red in relation to the promo.
 

guwonder

Medlem
Seems like the promo code may have worked for multiple first class trips by recipients and provided double points for more than just one first class trip. Are such emailed promo codes supposed only to work for one trip? 13 digit alphanumeric promo codes in the emails, if that matters, with each promo code-using booking showing the first class fares in red in relation to the promo.
Even after this promo code use and the double points posted to the accounts, SJ the following day sent the following email. So not sure there is any limit on number of times to get double points in first class during the applicable period. So will keep booking first class on SJ even as flying would be the alternative and would perhaps involve some more slow downs on Arlanda Express for me this year.


Res i toppklass – dubbla poäng i 1 klass​

Som bekant är det något alldeles extra att åka tåg i 1 klass. Du kopplar av i sköna, breda säten och njuter av de vackra landskapen som passerar utanför ditt fönster. Tar du snabbtåget och reser före klockan 09.00 ingår en härlig frukost för att du ska kunna starta din dag på bästa sätt. Dessutom kan du förbeställa dagens rätt, så att resan blir ännu bekvämare.

Nu kan du uppleva skillnaden igen. Få dubbla poäng på nästa resa i 1 klass. Ange kampanjkoden NKFSC………”​
 
Toppen