Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

intuition

Medlem
Tänkte med deras erbjudande om 3x poängen, så vill jag gärna se svart på vitt att det blir så.
Brukar synas mycket tydligt i kontoutdraget:
Skärmavbild 2023-01-13 kl. 11.58.32.png
 

Dawes

Medlem
Jag kan bara konstatera efter att ha gått från vit till grå nivå att med en fördröjning på ca 24h har nu även alla personliga erbjudanden för grå nivå ramlat in under "mina erbjudanden". (exempelvis 3k poäng och 3x poängen)
Jag fick dessutom under förra veckan ett erbjudande "du är nu nära grå nivå" med dubbla poäng på 2 enkelresor för att lättare ta mig dit, tidsbegränsat erbjudande.
Idag fick jag "välkommen till grå nivå" innehållande 20% på 2 enkelresor, tidsbegränsat.

Om jag gissar att det är samma stuk när man närmar sig och når svart nivå så är det ju nästan bäst att medvetet droppa en nivå vid kvalificeringsår.
Det finns ju ingen faktor x på intjäning av poäng och svart nivås erbjudande får man ju ändå när man väl når nivån.
Ligger man kvar på svart så får man ju däremot inte de för grå nivå....
Bara en tanke, det är ju inte direkt på något vis svårt att nå en viss nivå i det här programmet om man åker en 3-4 ToR per år med lite avstånd och dessa erbjudanden i bagaget.
 
Ett tips till er som vill åka från Malmö till Köpenhamn i sommar. SJs olika kampanjer nu (20% eller 30%) gör det billigare (117 kr) att åka över bron än med Öresundståget (134 kr). Visst, det är lite begränsat antal avgångar med X2000 men vad gör man inte för att få några extra Prio-poäng. Tyvärr ställs sträckan in ibland av SJ vid tågbrist, men då får man en ersättningsbiljett till valfritt Öresundståg istället.
 

Jonas C

Medlem
2024 års erbjudanden verkar ha trillat in. Bara 1500 extra poäng för en resa, inga rabatter. Någon annan som har fått samma?
 

intuition

Medlem
Jag har också ett (och endast ett) "nivå-erbjudande" 2k poäng på nästa resa. Noterar att det är boka före och res före 3 juni.
Tidigare har giltighetstid varit hela året. Kanske portionerar de ut nivå-erbjudandena över året. Eller så testar de vattnen nu om det räcker att lägga ut färre och sämre erbjudande än förra året. Om 2k erbjudandet get ungefär lika många nya bokningar som 4k erbjudandet gjorde kanske de tycker att det räcker.
 

guwonder

Medlem
Jag tror att det erbjudande som du fått är något som skickas ut när man är nära att nå nästa medlemsnivå. Jag fick ett likadant förra året.
Seems like indeed I got this offer email just before becoming Gray again.

Whether new offers are worse than prior years, I can’t comment about that as I rarely paid attention to SJ offers in most of my years of using SJ Prio. I do seem to run into far more sold out trains than I used to at comparable times last year and in 2019. I also seem to be more likely to be hit by schedule disruptions/delays. The many sold-out trains I encounter mean SJ may have less need to be generous with offers to get business, but the disruptions mean that I personally need to be given better offers to consider giving SJ additional business and substitute out of flying.
 
Last edited:
Toppen