Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

intuition

Medlem
Ibland dyker det upp saker i "Mina erbjudande" som man missar om man inte regelbundet går in och kollar. Tänkte att vi kanske kunde tipsa varandra om det. En del erbjudande är såklart riktade, dvs det är ju inte säkert att alla andra har samma.

Just nu har vissa ett erbjudande om 10 000p för tecknande av mastercard som kan intressera någon. (Det är riktat, dvs inte alla har det). Det har nog legat där ett tag, eftersom sista dag för anmälan och spend börjar närma sig:

Ansök nu, få 10 000 poäng​

Du får 6 mån utan årsavgift och 10 000 extra SJ Prio-poäng om du handlar med kortet 5 gånger innan 30 december 2022. Ansök senast 20 december.
 

Tamas

Medlem
Jag ser 2st erbjudande där som påstås vara personlig, men koden ser väldigt enkelt ut.
3x poäng på 3 enkelresor och 2000 extra p på 1 enkelresa. Om nån annan också har dem skulle vi kunna jämföra och eventuellt dela.
Annars delar jag med mig i PM, jag kommer inte använda dem innan årsskiftet.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 

intuition

Medlem
SJs kampanjkoder brukar vara personliga på det sättet att deras system håller reda på vem som fått koden. Dvs om någon annan applicerar den koden på sin bokning så kommer det att se ut som att man bokar på kampanj, men man får aldrig några kampanj-poäng.

Dvs att dela koder brukar inte fungera. Däremot är det bra att få en ping på att gå in och kolla sin mina erbjudande - ibland tilldelar de koder utan att skicka något marknadsföringsmail för kampanjen.
 

henrik l

Medlem
SJs kampanjkoder brukar vara personliga på det sättet att deras system håller reda på vem som fått koden. Dvs om någon annan applicerar den koden på sin bokning så kommer det att se ut som att man bokar på kampanj, men man får aldrig några kampanj-poäng.

Dvs att dela koder brukar inte fungera. Däremot är det bra att få en ping på att gå in och kolla sin mina erbjudande - ibland tilldelar de koder utan att skicka något marknadsföringsmail för kampanjen.

Systemet är nog ännu intrikatare :) Vi min sida kan jag boka jobbresor som faktureras till arbetsgivaren. Nu har jag ett erbjudande 4X poängen, testade att applicera koden på en jobbresa, men det verkade inte funka.
 

Fredrik

Medlem
Låter spontant att deras system är smartare än ett visst annat resebolags.

Jag har förutom diverse erbjudanden om biljetter till Helen Sjöholm och andra artister fått samma erbjudanden som Tamas och erbjudandet om kreditkort.
 

intuition

Medlem
Den årliga "4000 extra poäng på nästa resa" koden dök upp redan nu i mitt konto. Jag har alltå förbrukat årets kod redan och fick nu en som är "boka senast 2023-12-31
Testade att använda den, men fick direkt varningen "kampanjen gäller inte på denna resan". Testade även med datum nästa år, samma resultat.
Lite udda. Fick inte koder för de andra "stående" kamanjerna (4x poängen och x% rabatt på en award bokning"). Kanske någon som körde ett skript lite för tidigt. Kanske trodde han var i test-miljön...
 
Den årliga "4000 extra poäng på nästa resa" koden dök upp redan nu i mitt konto. Jag har alltå förbrukat årets kod redan och fick nu en som är "boka senast 2023-12-31
Testade att använda den, men fick direkt varningen "kampanjen gäller inte på denna resan". Testade även med datum nästa år, samma resultat.
Lite udda. Fick inte koder för de andra "stående" kamanjerna (4x poängen och x% rabatt på en award bokning"). Kanske någon som körde ett skript lite för tidigt. Kanske trodde han var i test-miljön...
Jag har samma problem med koden, fast min kod går ut 2022. Tror också det är något som gått fel för jag har använt den här koden tidigare i år
 

Davvelavve

Medlem
Jag kan inte heller använda 4000 poäng koden. Försökte göra min årliga resa i Örebro men systemet sa stopp.
Har även en 50% poängresa till halva priset som går ut vid nyår. Svårt att nyttja när man inte kan boka så långt fram i tiden.
 
Toppen