Ja vi har corporate fares som bokas i B eller U beroende på vad man vill ha, inte stor prisskillnad.
Kanske ett långskott men hur är det egentligen med resor som köpts innan dessa försämringar annonserades? Har en long-haul med utresa i december och hemresa i januari där hemresan blir några tusen miles sämre i intjäning pga dessa förändringar.
Finns säkert några dolda klausuler som ger dom rätt att ändra precis vad som helst när som helst men går ändå inte att komma ifrån att jag inte kommer få det jag trodde jag köpte (tittade naturligtvis upp intjäning innan jag köpte biljetten). Tror ni det finns någon chans att försöka claima detta mot M&M...?
Att försöka få M&M att vara schyssta eller flexibla vet jag av erfarenhet är lönlöst men frågan är om det finns någon regel eller direktiv man kan hänga upp det på?
Tror tyvärr det är kört.
Vid några tidigare ändringar har man annonserat att det gäller för resor bokade EFTER ett visst datum samt resor som utförs EFTER ett annat datum. T.ex. att det skulle gälla för alla resor bokade efter 19.09.2013 som är annonseringsdatum för detta.
Men det står inte explicit i detta fall, och således skulle man tror att M&M inte har lärt av sina tidigare rättsliga förluster i Tyskland.
Lufthansa sade själva att man får poäng enligt gamla systemet för resor som köptes innan ändringen annonserades. Så med andra ord så bör det vara lugnt för din del.
Intressant, när/var sades det? Hittar inget i vare sig nyheten som ligger på M&M's hemsida eller info mailet som gick ut (undertecknat av Harald Deprosse).
Please note the following changes to the award of status miles for flights from 1 January 2014:
from the flight date 01.01.2014 you will receive 25% of the award miles you earn as status miles.