Senaste nytt

Ytterligare en longhaul att annonsera?

Detta betyder nog att CPH-BKK-CPH inte kommer tillbaka under nästa vinter. Svårt att motivera att en maskin står i 9 timmar overksam i BKK, trotts allt tal om service av maskinerna.

Innebär det ökade antalet avgångar till USA någon förändring på det totala antalet flygningar? Dvs om de också plockar bort Bangkok? Det bör ju bli fler bonusplatser tillgängliga till USA och det gillas skarpt av mig! Kommer det förresten att finnas bonustillgänglighet på Stavanger Houston?

SAS vill inte flyga över huvudtaget till Thailand under vinterhalvåret medan AY nu lägger till ytterligare 4 reguljärflighter per vecka till Phuket och Krabi.

AY kanske inte tjänar storkovan på dessa, men så jäkla stor förlustaffär kan det väl inte vara (får man hoppas).

Tillägg: Det känns inte helt sunt att AYs strategi är så enormt beroende av Asien på samma sätt som SKs strategi i stort sett är helt beroende av USA. I DET avseendet kompletterar iofs SK och AY varandra i händelse av en hopslagning...

Last edited:
Är det inte kommande vinter som det är dags att börja förnya inredningen på kärrorna, det kanske också är en delförklaring till att SAS inte kommer att flyga till BKK? Någon som vet var förnyelsen kommer att ske?

Är det inte kommande vinter som det är dags att börja förnya inredningen på kärrorna, det kanske också är en delförklaring till att SAS inte kommer att flyga till BKK? Någon som vet var förnyelsen kommer att ske?

När kommer de nya 330:eek:rna med äkta lieflats? Eftersom jag och fru Jaws har drabbats av first class syndrome är det svårt att flyga SAS' gamla C-klass...

När kommer de nya 330:eek:rna med äkta lieflats? Eftersom jag och fru Jaws har drabbats av first class syndrome är det svårt att flyga SAS' gamla C-klass...

Under 2015 har jag hört, vet dock inte om det är i början eller slutet :) 340 uppgraderas samtidigt men den första ska vara klar i mitten av jan-2015.

Har jag fattat fel, trodde inte att 340 skall få ny inredning utan ersättas av 350 från och med 2018

Upp till 7 stycken av befintliga long-haul maskiner ska få ny inredning, och då dom inte har 7 stycken 330 så torde det ju bli några 340 också, gissningsvis dom där leasingperioden går ut längst fram i tiden...

Toppen