Senaste nytt

Ytterligare en longhaul att annonsera?

Väcker liv i denna gamla tråd. Jag flög hem från Frankfurt tidigare ikväll och började bläddra i on board magasinet Scanorama. Fastnade lite vid linjekartan och såg att Singapore nu är inritat/färglagt som en SAS destination. Jag hittar ingenting på sas.se om att de flyger dit, och kan inte minnas att jag sett det i någon annons. Ska dock i ärlighetens namn säga att jag inte har full koll då jag inte reser mycket till Sydostasien, men det ringer ingen bekant klocka.

Har SAS flugit på Singapore länge, är det ett misstag eller en ny linje som ska öppnas?
Scanorama
I senaste numret 05 2014 som finns via länken är det på sid 136-137 utritat som SAS destination medan det i numret innan på sid 136-137 är märkt som codeshare.

Står lite om det i en annan tråd (post 104 och framåt)
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/6347-allmaenna-ryktestraden-6.html#post238217

Verkar vara en gammal karta som de återanvänt.

Jag har också observerat kartan där Singapore är med som destination. Att det skulle vara en gammal karta tror jag inte eftersom Bangkok är borttaget som SAS destination. Har vi tur så kanske linjen uppstå ?

Är inte sträckän Köpenhamn - Singapore Joint Venture tillsammans med SQ. Någon övernitisk kartritare som missuppfattat och tycker därmed att det är en SAS-linje i sin egen rätt?

Är inte sträckän Köpenhamn - Singapore Joint Venture tillsammans med SQ. Någon övernitisk kartritare som missuppfattat och tycker därmed att det är en SAS-linje i sin egen rätt?

Det är helt korrekt att det är JV, men varför har kartan ändrats från förra numret av tidningen? :)

De där kartorna i Scanorama verkar vara ungefär lika korrekta som en tvåårings teckningar av mamma och pappa imho. Jag tror inte man ska fästa någon som helst vikt vid att de haft Singapore på den.

Det är helt korrekt att det är JV, men varför har kartan ändrats från förra numret av tidningen? :)

Kartritaren kanske tyckte det såg lite tomt ut i det området och tänkte att Nordens största flygbolag måste flyga någonstans i regionen i alla fall... Och då kom hen på att, hmm, Singapore har jag läst om i interntidningen! ;)

Toppen