Senaste nytt

XP run med KLM/Air France?

Finns det någon vettig XP-run för närvarande med dubbla XP? Skulle ju minst vilja uppnå silver, men gärna guld. Kan utgå från CPH eller GOT.
Inte dubbla, det är +50% så räkna med gånger 1,5. Krakow i business kör många ser jag på Flyertalk. Utgå från Billund för lägsta pris (BLL-CDG-AMS-KRK-AMS-CDG-BLL). 6 leg ger normalt 90XP men nu då 45 extra, dvs totalt 135XP.
 

RimaZ

Medlem
Inte dubbla, det är +50% så räkna med gånger 1,5. Krakow i business kör många ser jag på Flyertalk. Utgå från Billund för lägsta pris (BLL-CDG-AMS-KRK-AMS-CDG-BLL). 6 leg ger normalt 90XP men nu då 45 extra, dvs totalt 135XP.

Ja, läste en gång till sen och insåg att det var 50% mer. Under 10k SEK för FBG då alltså.
 

dow

Medlem
Kort fråga, är det någon som har en uppfattning hur bra FB Platinum Ultimate är, jag ser att jag kommer upp till den nivån ganska snart, några erfarenheter ?

Jag är också intresserad av detta! Jag är några månader från att bli Ultimate själv.
Om ingen annan vet så uppdatera oss gärna när du själv går över gränsen!
 
Ultimate är en helt annan nivå än platinum.
Framförallt är Ultimate service helt makalös, skickar du ett Mail till dem återkommer de per omgående via Mail eller telefon och ger adekvat hjälp.

Ombord är AF klart bättre än KLM generellt.
Pre boarding är ett uppskattat inslag i programmet för vissa.

Ska man ha mest ut av Ultimate så ska man försöka flyga så mycket AF som möjligt.
 

Mrjoe

Medlem
Hej,
Har testa lite med ITA Matrix för att hitta dessa resor men får det inte att fungerar riktig, priset blir ganska högt.
Vad ska man tänka på när man sätter ihop de olika rutterna, måste man följa vissa kriterier?

Är med i Flying Blue.
 

Senator

Moderator
Hej,
Har testa lite med ITA Matrix för att hitta dessa resor men får det inte att fungerar riktig, priset blir ganska högt.
Vad ska man tänka på när man sätter ihop de olika rutterna, måste man följa vissa kriterier?

Är med i Flying Blue.

Följer du "Standard Operating Procedure" som t.ex. leta så du är borta natten mellan lör/sön, lång framförhållning, inte högsäsong, inte högtidshelger?
 
Toppen