Senaste nytt

Wings onboard courier

FFlash

Medlem
Fick förfrågan idag.

Stockholm - Namibia, utresa imorgon.

Tackade nej då jag inte är sugen på en lång ekonomiresa. Man börjar bli kräsen...

Bra att höra det händer nåt iaf. Jag blev godkänt sedan 3 månader men inte hört röken sen dess…och nu då jag skulle ha tid med detta spel för en gång skull.
 

MartinH

Medlem
En fråga här.. ni som blivit antagna eller som “jobbar” med detta:

- Hur ofta brukar ni bli erbjudna denna typen av uppdrag?

Jag antar det beror på erfarenhet osv. Blev antagen för ett par månader sedan.. hade varit kul att testa ett uppdrag.
Jag har fått 16 förfrågningar från GOT sen 2019. Hälften av gångerna har jag vart utomlands och inga av de andra uppdragen blev av, väntar fortfarande på mitt första jobb.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Fick samma förfrågan som Tonton, hade tagit det men sedan så insåg jag att mitt pass går ut om 1 månad så hade säkerligen blivit stoppad på Arlanda.
 
Är det bara jag som ser framför mig en kurir som står i TAPs (?) kö på terminal 5 med en lastbil och säger till den förvånade personalen ”hej, jag tänkte checka in den här”? :D
Som erfaren kurir i många år så kan jag säga, inget är omöjligt.

Mitt personliga viktrekord på incheckat helt oanmäld ankomst var ca 500kg grejer på 16 kollin med LOT från Warszawa. Värt att tillägga var klockan 05:30 en lördag morgon och vi flög en CRJ900 :D
 

Brandten

Medlem
Denna dök upp igår... (jag kunde inte ta den då jag utgår från ARN).

Request Alert

Visa requirement: N/A
Covid requirement: Vaccination Proof

Origin: GOT
Destination: CDG
Departure: Tomorrow @ 06:35

For this mission we offer a fee of 400 EUR incl. pickup from Vargarda.
Same-day return.

Flight and accommodation (if applicable) booked by Wings on Board. Additional expenses, such as transportation, PCR/Antigen test, roaming, wrapping and any other expenses related to the mission (if approved by Wings on Board) will be reimbursed by us at the end of the mission.

In case you reply to this request and receive no answer within 10 minutes - please consider the request as expired.


1665145462292.png
 
Toppen