Senaste nytt

Weekend med sport i fokus-semi live.

pycko

Medlem
God middag. Min första reserapport här på forumet så jag ber redan nu om ursäkt om det inte blir nobelprisklass på skrivandet.
Så var det dags att åka och titta på lite sport med kompisarna.
Avfärd från en av Sveriges blåsigaste stationer


IMG_0080.jpeg

Resan till Kastrup är över innan man hinner sätta sig, incheckningen och fast track tog sammanlagt 5 minuter och nu sitter man parkerad i loungen för att slippa trängseln där nere. Danskarna har höstlov denna veckan och det märks.
I loungen serveras inget särskilt spännande, man verkar helt allergisk mot alla sorters protein om inte smör, hårdost och skivad salami räknas. Sallad finns det gott om, både i form av riktig kaninmat men även i form av potatis. Majs,oliver och annat grönt kompletterar den gröna delen av buffén, så alla som avskyr kött eller fisk har en högtidsdag.
Men baristan är på hugget så gott kaffe finns det i alla fall. Även ölen håller godkänd standard.
Lite drygt 2,5 timme till avgång innan avfärden mot resans första stopp börjar, någon som vill ge sig på en gissning?
 

pycko

Medlem
Efter en promenad till de nya E gaterna kändes det som om man var halvvägs tillbaka till Sverige igen. De nya området får Sturup att framstå som trevligt, inga affärer eller mat. Men en positiv sak är en utsiktsterrass med lite frisk luft. Nu sitter man med ett glas bubbel och tittar på de attraktioner Kastrup har att erbjuda, nämligen vattenrutschbanor.
IMG_0085.jpeg
 

pycko

Medlem
Mycket trevlig besättning på denna flygning, en svensk dam och äldre dansk herre på min sida. Rådjuret till förrätt var otroligt gott, kycklingen sådär, smaklös och lite tråkig. Men de är snabba att duka av må jag säga, hade bara ätit halva bullen innan den bara dukades borta, man tackar. Trodde kanske man har bråttom för att hinna med en andra sittning men så är det ju inte. Efterrätten med rabarber och jordgubbar kunde gott varit lite sötare. Hoppade över osten denna gången, såg lite trista ut om man uttrycker sig snällt.
 

pycko

Medlem
En sak som är lite märklig. Först får man efterrätt och avec. Sen går de ut och börjar mala bönorna, filtrera vattnet och sen 15 minuter senare är kaffet klart att serveras. Skulle man inte kunna tajma de lite bättre eller har jag för höga krav? Lite lustigt att sitta med godsakerna framför sig men sakna kaffet.
 

Mr Basic

Medlem
Blir du kvar tillräckligt länge för NBA-premiären Warriors-Suns den 24/10? Riktigt fin match. NHL och NFL kanske?
 
Toppen