Senaste nytt

Weekend med sport i fokus-semi live.

pycko

Medlem
Framme i San Francisco. Tog tid att få fram rampen till planet, ca 20 minuter, sedan bara 1 person som arbetade i immigration, tur man var nummer 3. Bara foto, inga fingeravtryck så det tog bara 60 sekunder innan man var igenom. Trodde att eftersom vi inte kommit av direkt att bagaget kanske skulle ha kommit men icke sa nicke. Priority tagg till trotts så kom väskan någonstans i mitten av allt bagage. Ett kort hopp till airtrain och så är man incheckad på Grand Hyatt SFO. Fantastiskt trevligt hotell med underbar utsikt för en flygnörd.
IMG_0136.jpeg

Tyvärr blir det ingen basket denna gång, åker hem på måndag men mycket riktigt blir det både NFL och NHL.
Nu skall det sovas lite innan nästa flygning i morgon bitti.
 

pycko

Medlem
Helt rätt! Kraken-New York Rangers på lördag och Seahawks-Arizona Cardinals på söndag.
Efter att ha vaknat 01 och inte sovit en blund sen dess så gick jag ner till gymmet kl 04.30, stod och stampade vid frukosten klockan 06.
En 3 minuters tågresa så var man framme, redo att printa bagagetaggen men maskinen och jag pratade inte samma språk. Hur jag än gjorde så fick jag ingen tagg, gick bort till damen som tog emot bagaget och låt oss säga så här. Hon hade INTE vaknat på rätt sida i morse. Men det löste sig och efter en sedvanlig tur genom security där ett av kraven måste vara att man skall vara genuint otrevlig och tycka om att skrika på folk så var man igenom.
Dagens flygning blir med Alaska Airlines, första klass, ja fint skall det vara. När jag bokade så kosta det 149$ jämfört med 99 i ekonomi så varför inte. Hade hoppats att prova deras lounge som tydligen skall vara fantastisk men den ingår bara om flygningen är mer än 2000 miles och lite andra obskyra regler. Återkommer med recension av flygningen när jag kommer till Seattle, där jag dessutom möter upp brosan och 4 kompisar som just nu sitter på rad 44 i Lufthansa ekonomi, inte alls avundsjuk.
 

Attachments

  • IMG_0148.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 69

pycko

Medlem
Alaska Airlines var en positiv upplevelse. Har ingen status med dem men blev kallad vid förnamn hela flighten. Innan take off erbjuds kaffe, vatten eller juice, dock inget bubbel.
Frukost beställer man i appen innan flygning, fanns 4 olika att välja på, slår SAS plus med hästlängder. Priobagage fungerade, väskan kom som nr 5. I Seattle var man dessutom betydligt snabbare att få fram rampen till planet, från det fasten seatbelt skylten slocknade till dörren öppnades tog 20 sekunder, måste vara någon form av rekord. Tåget in till stan tar ca 40 minuter så nu sitter jag i lobbyn och väntar på brosan och de övriga. De hade tydligen inte tur i immigration, tog nästan 1,5 timme att komma igenom. Men snart är gänget samlat, får se hur tuffa vi är i kväll, börjar märka att man varit vaken sedan 01.
 

pswe

Medlem
En sak som är lite märklig. Först får man efterrätt och avec. Sen går de ut och börjar mala bönorna, filtrera vattnet och sen 15 minuter senare är kaffet klart att serveras. Skulle man inte kunna tajma de lite bättre eller har jag för höga krav? Lite lustigt att sitta med godsakerna framför sig men sakna kaffet.
Det konstiga är snarare att avecen som ska serveras till kaffet kommit redan till efterrätten.
Kaffe och avec serveras efter maten. Till efterrätten bör du välja dessertvin.
 

pycko

Medlem
Ursäkta att det dröjt med uppdateringar. Hade ambitionen att skriva varje kväll men tröttheten har varit total på kvällarna. Kom som sagt fram till Seattle i torsdags, vi bodde på Hyatt Olive 8 som ligger centralt med Hyatt Regency på ena sidan och Grand Hyatt på andra sidan. Hotellet har några år på nacken och börjar kännas lite slitet men för priset vi betalade, 229 $ natten för ett trebäddsrum så klagar vi inte.
Första kvällen blev det en promenad ner till Pike Place Market
IMG_0269.jpeg


Eftersom Seattle är känt för färsk fisk så blev det unisont fish and chips som alla var överens var bland det godaste vi ätit.
IMG_0201.jpeg


Även om tröttheten nu började bli påtaglig så kände några i gänget att en bar borde besökas så det blev ett besök på en klart obskyr bar som låg i en gränd. Vi provade någon lokal öl samt varsin shot som inte någon av oss kunde dricka, såg ut som motorolja, smakade värre.


bfc1e0fa-071c-4062-b647-20d05e045de6.jpeg


PHOTO-2023-10-24-19-36-56.jpeg

Efter detta så var det ett snabbt besök på cvs för inköp av lite nödvändiga saker som tonic med mera.

Fredag 19/10.
Båda rummen vakande tidigt så klockan 05.30 var alla utom jag i poolen, själv blev det en sväng till det riktigt bra utrustade gymmet.
Samling 06.50 i lobbyn för en uber till vårt favoritställe frukost, 5 point café.
IMG_0207.jpeg

IMG_0210.jpeg

IMG_0209.jpeg
IMG_0356.jpeg
Frukosten är rejäl minst sagt så man står sig i alla fall fram till lunch.
Vi tog en uber tillbaka till hotellet, chaufförerna fick sig många skratt när vi 6 skulle in och ur bilarna, jag är störst med mina 190 cm och 0,16 ton men brosan är 2 meter lång och 100 kg, de andra något mindre men det var ofta en komedi när vi skulle i/ur bilarna. Efter lite förhandlingar blev det bestämt att vi skulle ta busen ut till förstaden Bellevue och besök på en nyöppnad sportsbar samt ett litet mall.
Efter ett kortare besök på mallet konstaterade vi att den svenska kronan inte räcker långt, inte till något alls faktiskt så vi beslutade att göra ett stopp på cheesecak factory för att bättra på vätskebalansen.
IMG_0234.jpeg

Efter drink plus en öl gick vi över gatan där två före detta Seahawksspelare öppnat en sportsbar veckan innan vi anlände. En av ägarna satt i entrén men var inte så sugen på att ta en bild tillsammans med oss.
Mat och dryck var vanlig sportsbar mat, för min del blev det en burgare tillsammans med en lokal öl.
IMG_0238.jpeg

Vi trodde eventuellt att vi skulle möta min brors kompis här för att få biljetterna till de två matcherna men det visade sig att hans träning drog ut på tiden så det blev att ta bussen tillbaka till stan igen tomhänta. Men det visade sig att detta inte var dagens sista besök i Bellevue.
Något som slog oss som varit i Seattle tidigare var hur mycket som hade stängt i stan, både affärer och restauranger. Stan är istället full av hemlösa Sommelius öppet sitter och skjuter knark i armarna eller utför sina behov utanför affärer eller kontor. Target, CVS, Walgreen, alla har beväpnade vakter i lokale, ofta flera stycken. Alla läkemedel men även deodoranter, raklödder med mera är numera inlåsta så man måste kalla på personalen när man vill köpa något. Skillnaden sedan vi var där 2019 är som dag och natt och vi sa alla att om vi åker nästa år så kommer vi att bo ute i Bellevue där det var betydligt lugnare och trevligare.
Fortsättning följer.
 

Attachments

  • IMG_0269.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 45
Toppen