Senaste nytt

Weekend i New York - tips?

Hamburgare på Burger Joint är alltid trevligt i NYC!

Och mexikanskt på lite hemliga La Esquina kan jag också rekommendera.
+1 för La Esquina. Var där två gånger vid min senaste vistelse i NYC, och vid sista besöket käkade vi tillsammans med Salma Hayek vid bordet bredvid :) Populärt ställe och sägs vara väldigt kändistätt (om det är bra eller dåligt överlåter jag till någon annan)

L'Artusi i West Village serverade bra italiensk mat (dock med en amerikansk touch). Mysigt ställe i ett ännu mysigare område.
Min bästa upplevelse var att vandra över Brooklyn Bridge vid soluppgången (var i stort sätt folktomt när jag gjorde det sist). I övrigt uppskattade jag och min sambo en stand-up showThe Comedy Cellar vid nedre Manhattan. Har man tur dyker även ett större namn upp och uppträder.

Om du vill köra en halvdag som är i princip gratis så tar du tunnelbanan till Brooklyn. Spenderar förmiddagen med att promenera i Brooklyn Bridge Park. Trevlig park med bra utsikt mot Manhattan. Sen kan ni käka lunch där, finns Shake Shak, Lukes Lobster mm.

Sen promenerar ni över Brooklyn Bridge tillbaka mot Manhattan. Bra tur som tar ett par timmar.

+1 på Dead rabbit.
Tidigare världens bästa cocktailbar.
Observera att det är övervåningen som håller högst nivå, brukar vara kö.
Det går bra att sätta sig på lista medan man tar en drink på nedervåningen.
Där nere klunkar du Irländskt :)

Top of the Rock är värt det, även om de senaste två åren blivit betydligt mer turister än innan. Tycker jag då.
Osäker men NY borde väl ha mörker nu? Så åk upp då så får ni se Empire upplyst.

Det går bra att boka biljett via nätet, man får välja när man vill åka upp. Det är bara en kortare film innan, som är ganska trevlig faktiskt.
Glöm inte att gå högst upp,och ut, det finns rulltrappa + trappa efter hissen. Har ni aldrig varit uppe är det ganska coolt att se ut utan några som helst hinder/galler eller liknande.
Man står bokstavligen på toppen.

Toppen