Senaste nytt

Weekend i New York - tips?

FredrikW

Medlem
Hej,

Jag har bokat in en överraskningsweekend i new york för mig och sambon och vänder mig till er för lite inspiration och tips vad gäller bra hotell, aktiviteter man inte bör missa vid ett första besök, lounger på jfk etc. Något ni känner är värt att dela med sig av?

Förutsättningar:
Landar 14:30 fredag 5e juli med swiss business på JFK fredag, återresa Måndag 8e, även det swiss i business. Har eurobonus guldkort.

Vet inte vilket område som är bäst lämpat vad gäller boende, men ett trevligt hotell i turistvänlig del av Manhattan tänker jag.

Inte mycket för alltför fine dining, men uppskattar bra mat med lokal touch, grymma drinkar och bubbel :)

Uppskattar mer att upptäcka intressanta stadsdelar än att köa till turistattraktioner.

Tack på förhand!

/F
 

Mats M

Ny medlem
Om det är första gången du och/eller sambon är i New York så tycker jag absolut att ni ska bo mitt i "smeten" på Manhattan, typ 47-50 (Times Square). Det är ett häftigt förstagångsintryck av Manhattan. Jag brukar bo på Zitizen M som ligger på Broadway/50th Street. Ett coolt prisvärt hotell med ungdomlig modern känsla och prisvärt. Mycket bra takbar :) Kolla dock in hemsidan och rummen, då det skiljer sig mot mer traditionella hotellrum. Vad gäller mat så är svaret - vad är lokalt? NYC har fantastisk mat från hela världen, så bestäm er för vilken typ av mat och kolla lite på t ex tripadvisor eller liknande. Gillar ni barbecue/ ribs så är t ex Blue Smoke bra. Ostron på Docks eller GC. Kött på Gallaghers t ex. Sevärdheter - då rekommenderar jag bra skor och långa promenader :) Bekanta er med Manhattan. Gå hela vägen ner till Battery Park och stanna till på fik, affärer och restauranger och upplev stadsdelarna (Chinatown, Soho m m). Hitta era personliga favoriter till nästa gång. Sedan älskar jag att jogga i Central Park (ja, jag vet att alla tipsar om det), men det är faktiskt otroligt avkopplande och häftigt. Guggenheimmuseet och The Met givetvis om ni gillar museum. Jag kan också tycka om en tur till Brooklyn eller Harlem, men beroende av tid.
 

Valley

Medlem
Hej,

Jag har bokat in en överraskningsweekend i new york för mig och sambon och vänder mig till er för lite inspiration och tips vad gäller bra hotell, aktiviteter man inte bör missa vid ett första besök, lounger på jfk etc. Något ni känner är värt att dela med sig av?

Förutsättningar:
Landar 14:30 fredag 5e juli med swiss business på JFK fredag, återresa Måndag 8e, även det swiss i business. Har eurobonus guldkort.

Vet inte vilket område som är bäst lämpat vad gäller boende, men ett trevligt hotell i turistvänlig del av Manhattan tänker jag.

Inte mycket för alltför fine dining, men uppskattar bra mat med lokal touch, grymma drinkar och bubbel :)

Uppskattar mer att upptäcka intressanta stadsdelar än att köa till turistattraktioner.

Tack på förhand!

/F

Grymma drinkar
Dead Rabbit Bar
 

FredrikW

Medlem
Tack för tips!
Det blev en bokning på CitizenM, verkar vara precis vad vi är ute efter.
Att det plingade till under natten och att jag lyckades lägga vantarna på 2 platser i first från munchen imorse gör att överraskningsmomentet blir ännu bättre. Nu måste jag bara läsa på om FCL i Munchen inför min first first.
 

perhording

Medlem
Mina favoriter är:
The Oyster Bar under Grand Central Station (nämnd tidigare). Fantastisk miljö där tiden stått stilla, väldigt mycket New York för mig.
The Frying Pan / Pier 66 bar & grill. Skön bar och restaurang på en pråm på Hudson River. Enkel men bra mat, riktigt skönt på varma sommardagar eftersom det fläktar skönt där, plus fin vy över Manhattan.
 

Mimer

Medlem
Drinkar... Rekommenderar varmt Pegu Club, 77 West Houston Street. Och tröttnar ni på drinkar, knalla upp till Blind Tiger Ale House på 281 Bleecker Street för en öl eller två i världsklass.
 
Toppen