Senaste nytt

Weekend i Bangkok - hotelltips ?

Bumpar tråden med lite andra parametrar.

Weekend i Januari -25.
1 person.
Oberoende av hotellkedja.
Med eller utan Club Lounge.
Bortser från pris.

Vilket av alla 5* hotell ska man välja? Aldrig varit i stan förut.
Nu besitter jag bara en bråkdel av många här på forumets kunskaper kring Bangkok, men jag kommer i framtiden helt släppa vilken typ av hotell jag kommer bo på och enbart sikta in mig på något billigare i den kedja jag samlar poäng + läge läge läge :)

Jag som gärna bor på Accor hade nog valt att prova Mövenpick Sukhumvit nästa gång pga priserna ser ut att va i den klass jag kan tänka mig, men där ligger ju ett Sofitel nära som jag har för mig många på forumet gillar som hotell.
Läget är bra, jag tror du kommer tycka området är kul, så kika lite däromkring! :)

Jag har ju snöat in på Sukhotai, tycker det är toppenläge, exceptionellt bra frukost, stora sviter/rum, bra service och gym till vettiga priser - dock > 1 år sedan
jag var där sist och det är ingen "river view".

• Gilla
Reactions: CJR

Weekend i Januari -25.
1 person.
Bortser från pris.

Shangri-La är alltid bra. Inte provat Horizon club dock men på andra hotell i kedjan har det alltid varit fantastiskt god mat och dryck.

Jag bodde nyligen på Anantara Riverside. Riktigt trevligt. Ligger lite avsides och lugn, men shuttle-båt till Sathorn. Alltid trevligt med gratis båtresa på floden. Fin pool och alla rum med balkong. Litet köpcenter i anslutning. Ska tillbaka till Bangkok igen och har då bokat Shangri-La. Jag har bott där tidigare. Bra hotell, fin pool och så gillar jag området. Frukost bra men sådär mat i övrigt, men jag äter mest utanför hotellet ändå. Finns rum med balkong - som jag har bokat, såklart :) @CJR är du inte priskänslig så boka Oriental - lite för dyrt för mig. Samma trevliga område som Shangri-La. Hur som helst har du inte varit i Bangkok tidigare ska du bo vid floden.

• Gilla
Var där allt för länge sedan så finns fler här som är bättre på specifika hotell men minns att jag satt med google maps/satelite och spanade in så att aktuellt hotell faktiskt har sol vid poolen, tyvärr vanligare än vad man tror att hotell inte alltid tänker (lika desperat) på soltimmar vid poolen (som en d-vitamin fattig svensk i december).

• Gilla
Var där allt för länge sedan så finns fler här som är bättre på specifika hotell men minns att jag satt med google maps/satelite och spanade in så att aktuellt hotell faktiskt har sol vid poolen, tyvärr vanligare än vad man tror att hotell inte alltid tänker (lika desperat) på soltimmar vid poolen (som en d-vitamin fattig svensk i december).
Tidigare nämnda Sofitel har bara sol på tidigt förmiddag i december. I övrigt ett bra hotell.

• Gilla

Weekend i Januari -25.
1 person.
Bortser från pris.

Mandarin Oriental BKK är antagligen ett av de mest anrika lyxhotellen i världen.

The Siam är en total upplevelse i thailändsk gästfrihet.

Shangri-La/Anantara Riverside är både ypperligare alternativ vid floden med bra pooler och bra tillgång till båtshuttle.

Åker med familjen i mellandagarna, kommer bo några nätter på Shangri-la.

• Gilla
Tack för er input! Något bra hotell i Sukhumvit tänkte jag först. Men att bo vid floden lockar också nu. Mandarin Oriental är säkert förträffligt även om prislappen får mig att tveka.

Svårt detta då Bangkok har ett smörgåsbord av fina hotell som det verkar.

Ska återkomma med hotell-rapport efter resan oavsett vilket hotell det blir!

I somras bodde vi på Capella, Mandarin Oriental och Sheraton Grande Sukhumvit. Capella klart bäst. Oriental inte värt prisskillnaden mot Sheraton Sukhumvit. Jag har bott på ganska många hotell i Bangkok under senaste 30 åren och håller Sheraton Grande som min favorit om man summerar alla aspekter.

Last edited:
Toppen