Senaste nytt

Warsawa val av hotell; Hilton, Radisson eller annat?

När jag kollar i inloggat läge i appen så ser jag där att jag är gold medlem.
I rull-listan kan jag välja:
”Honors Stay longer and save” 206pln
”Honors stay longer and save” + breakfast 240pln

...så frågan är; om jag väljer det billigare alternativet; kommer frukost likaså att ingå?

Tack för all hjälp och tips gott folk.

Yes! Frukost ingår som HHG även om du väljer det billigare alternativet!

Har bott både på Bristol och InterContinental. Tycker InterContinental gav riktigt bra valuta för pengarna. Riktigt trevligt med utsikt mot Kulturpalatset.

Kan tillägga att jag fått en av mina bästa drinkar på Bristol, så deras bar kan jag rekommendera. Läget är förmodligen lite bättre också i den gamla stadsdelen.

Last edited:
Har bokat en resa i Mars för min frus födelsedag. Lite finare hotell (Bristol) och spa, men vad mer hittar man på i warsawa?

Jag kollade några tips från restaurang tråden och tyvärr så har det decimerats lite bland aktiva verksamheter på den fronten verkar det som bland det som rekommenderats.

Har bokat en resa i Mars för min frus födelsedag. Lite finare hotell (Bristol) och spa, men vad mer hittar man på i warsawa?

Jag kollade några tips från restaurang tråden och tyvärr så har det decimerats lite bland aktiva verksamheter på den fronten verkar det som bland det som rekommenderats.

Vi käkade på Prime Cut förra gången vi var där och var nöjda med maten och de, kanske några för många, drinkarna vi drack de två timmarna vi var där.

Inte billigaste stället i stan men ändå klart prisvärt jämfört med svenska priser.

Vi käkade på Prime Cut förra gången vi var där och var nöjda med maten och de, kanske några för många, drinkarna vi drack de två timmarna vi var där.

Inte billigaste stället i stan men ändå klart prisvärt jämfört med svenska priser.

Riktigt bra ställe faktiskt och var där själv när jag tidigare var i Warsawa, dock var detta en affärsresa, och det var lite av känslan jag fick av stället dessutom. Ett utpräglat business steakhouse, likt Delmonico i NYC t.ex.

Riktigt bra ställe faktiskt och var där själv när jag tidigare var i Warsawa, dock var detta en affärsresa, och det var lite av känslan jag fick av stället dessutom. Ett utpräglat business steakhouse, likt Delmonico i NYC t.ex.

Vi var där under sensommaren 2020 och då erbjöd de någon sorts happy hour (oklart om det var p.g.a. pandemin eller ej). En varmrätt och tre-fyra drinkar vardera gick inte på mer än 600-ish SEK totalt. Riktigt nöjd! Men vi hade varit nöjda även med ordinarie priser.

Restaurangen var ett tips från personalen i receptionen på Hilton som vi bodde på. Vi blev uppgraderad från ett dubbelrum till någon sorts corner suite som HHG. Men förmodligen 100% p.g.a. pandemin och att de bara hade ett tiotal rum uthyrda när vi var där.

Warszawa är en bra resmål om man gillar den sortens resmål. Mycket rysslandskänsla blandat mes modern arkitektur och billiga priser. En promenad längs Nowy Swiat eller i Lazienki-parken på vårkanten är trevliga!

Besökte staden en gång för många år sedan i augusti. Vi hade 37 grader varmt och det var ingen höjdare. Bodde på Marriott då, bra hotell och bra pool vill jag minnas.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen