Senaste nytt

Voucher - hotellpaket m. 3 rätters middag

erixon

Medlem
Hej!

Om man bokar NHC's hotellpaket med 3 rätters middag kan man då använda vouchern för betalning av dricka till maten? Känns ju som att det borde vara OK :)

Tack
 

Mr Basic

Medlem
Hej!

Om man bokar NHC's hotellpaket med 3 rätters middag kan man då använda vouchern för betalning av dricka till maten? Känns ju som att det borde vara OK :)

Tack
Ja, om du dricker julmust eller annan alkoholfri dryck (sedan är det ju lite luddigt om ”sprit” ska likställas med alkohol eller om vin/öl går bra?)

Nedanstående gäller även för Silver, Gold och Diamond, endast vouchervärdet förändras.

7.7.3 Vid övernattning på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell får medlemmen en restaurangkupong per natt till ett värde av 35 kr eller 4 EUR per natt. Kupongen erhålls i Nordic Choice Hotels app (på hotell som inte är kopplade till appen erhålls fysisk voucher) och kan lösas in mot mat eller dryck i hotellrestaurangen (ej sprit eller tobak). För att nyttja kupongen för alkohol krävs samtidigt köp av mat. På Quality Hotel™ kan kupongen också användas till ett urval av mat och dryck från Petite X. Kupongen är datummärkt och gäller endast under angivet datum, de kan inte ackumuleras eller lösas in till kontanter och det erbjuds ingen växel. På Comfort Hotel®, Hotell Brosundet och de Collection-hotell som finns inom Clarion Hotel® erhålls ingen restaurangkupong. På de hotell där restaurangen på hotellet drivs av extern part erhålls inte restaurangkupong.

Edit. Dåligt läst av mig första ggn, borde ju vara ok.
 

t90tho

Medlem
Hej!

Om man bokar NHC's hotellpaket med 3 rätters middag kan man då använda vouchern för betalning av dricka till maten? Känns ju som att det borde vara OK :)

Tack
Det har fungerat olika bra för mig olika gånger. Senast förra helgen fungerade det bra och de förstod inte varför jag frågade om jag kunde betala med vouchern. I våras var det tvärstopp med hänvisning till att jag inte köpte någon mat då den ingick. Samma hotell.


Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 

erixon

Medlem
Det var ju lustigt... betalt för maten har man ju gjort även om det är ett paket tänker jag

Jag mailar kundservice o frågor :)
 

erixon

Medlem
Såna regler gillar man... :)

På Clarion Hotel Stockholm gick det fint o använda vouchern. Sa till i samband med beställningen, mest för o checka läget men det kändes självklart att den kunde användas.
 
Toppen