igelkotten
Medlem
Vad finns det för alternativ i Sverige nu efter nedläggningen?
Kinto Share, med Toyota, är vad jag använder. Funkar bra, baserat på var jag håller hus i Stockholm (jobb relativt centralt, boende strax utanför tullarna) tycker jag de numera har ungefär lika mycket bilar som när jag var med i Volvos Sunfleet. När det sedan gick över till "M" var priserna så pass mycket högre att jag bytte över till Kinto fast det då var glesare mellan bilarna.Vad finns det för alternativ i Sverige nu efter nedläggningen?
Vad finns det för alternativ i Sverige nu efter nedläggningen?
kinto-elbilio-aimo
Man måste hyra så kort tid om de skall bli billigare än Circle K 369 kr/dygn inkl. 100 km för en Yaris Cross laddhybrid (drar m.a.o. lite soppa)Kinto Share, med Toyota, är vad jag använder. Funkar bra, baserat på var jag håller hus i Stockholm (jobb relativt centralt, boende strax utanför tullarna) tycker jag de numera har ungefär lika mycket bilar som när jag var med i Volvos Sunfleet. När det sedan gick över till "M" var priserna så pass mycket högre att jag bytte över till Kinto fast det då var glesare mellan bilarna.
FlögFlög väl aldrig riktigt, det där? Enorm satsning som kanske låg rätt i tiden men de verkar ha saknat något i sin marknadsföring.
Jo förstår den synpunkten, när jag har velat ha en liten bil en hel helg har det alltid blivit mackar. Men jag gillar att kunna plocka upp en bil för användning 1-2 h direkt efter jobbet, med kort förvarning, för att sköta inköpsärenden, pakethämtning eller liknande. Blir rätt tidseffektivt att göra det med en appbokning och slippa bekymra sig om tankning efteråt, stå i kö bakom chipspåsekunder för att få ut nyckeln o.s.v.Man måste hyra så kort tid om de skall bli billigare än Circle K 369 kr/dygn inkl. 100 km för en Yaris Cross laddhybrid (drar m.a.o. lite soppa)
Jag har jämfört både Elbilio och Kinto med Circle K och skall man ha bilen mer än någon timme blir det alltid Circle K.
Ja det är nog samma i föreningen jag bor i. Dock hade Riksbyggen/byggstyrelsen varit så pass kreative och gjort en 10 årig avtal. Nu får vi två extra markplatserI min förening var det ett krav från kommunen för att kunna erbjuda färre parkeringsplatser än brukligt. Vi hade det minsta abonnemanget på Sunfleet inkluderat i 5 år om jag minst rätt.
Ja samma, det funkar mycket smidigt och eftersom de har riktig många bilar i områden var jag bor går det alltid att skaffa en extra bil max 10 min promenad borta.Jo förstår den synpunkten, när jag har velat ha en liten bil en hel helg har det alltid blivit mackar. Men jag gillar att kunna plocka upp en bil för användning 1-2 h direkt efter jobbet, med kort förvarning, för att sköta inköpsärenden, pakethämtning eller liknande. Blir rätt tidseffektivt att göra det med en appbokning och slippa bekymra sig om tankning efteråt, stå i kö bakom chipspåsekunder för att få ut nyckeln o.s.v.![]()
Bilpoolen.nuVad finns det för alternativ i Sverige nu efter nedläggningen?