PP4EH
Medlem
Ja fast jag är inte skriven i sverige, så problemet består.Det ingår väl reseförsäkring i alla svenska hemförsäkringar?
Ja fast jag är inte skriven i sverige, så problemet består.Det ingår väl reseförsäkring i alla svenska hemförsäkringar?
Okej, då funkar ju inte det såklart.Ja fast jag är inte skriven i sverige, så problemet består.
Super, så du behövde inte ens ett visum ?Hej
Nyss hemkomna från Cuba.
Inga problem alls med varken visum eller annat.
Ingen frågade efter försäkring och vi var ett stort sällskap så risken torde vara minimal.
Att tänka på:
Gör av med dina CUC innan du går igenom security, efter det kan du bara betala med västvaluta och inga kort!
Vi gav våra sista slantar till städerskan.
I övrigt var Cuba fantastiskt.
Super tack snälla för infon, om du har något mer som kan komma till nytta så skicka gärna PM eller skriv här.Flög via Miami, köpte visum för 100 USD vid incheck på flygplatsen.
Cigarrerbjudanden överallt, köpte Cohibas, förhoppningsvis äkta.
Om inte så får det sorteras in under "supporting the cuban people"
Stor brist på det mesta, vi hade en extraväska laddad med allt från tandkräm,tamponger till kläder och skor.
Mycket uppskattade giveaways.
Hej
Gör av med dina CUC innan du går igenom security, efter det kan du bara betala med västvaluta och inga kort!
Vi gav våra sista slantar till städerskan.
Vad tror ni är bäst?Nja, man kan växla CUC till EUR exempelvis efter säkerhetskontrollen. Efter säkerhetskontrollen är det en "korridor" innan man kommer till avgångshallen. Direkt till höger innan korridoren tar slut finns det ett växlingskontor. De tar även emot mynt. Som jag tolkade var växlingsraten ungefär samma som hotellets.
Samma sak med Pesos, ska man växla på forex i sverige eller ta ut när man landat på flygplatsen i CUN.
Man behöver ju kontanter ganska omgående så det blir flygplatsen oavsett.