Senaste nytt

Visum till Hong Kong och Kina - är det verkligen så komplicerat?

Hitta ingen bättre tråd...
Kan verkligen säga att visumansökan till Kina var ganska smidigt. Handläggningstiden var föredömligt kort.

Mån v. 22: Jag postar visumansökan
Fre v. 22: Får mail om att det är klart och att jag ska betala in, vilket jag gjorde direkt.
Tis v. 23: Kan hämta ut mitt pass på Posten (rek brev)

Summa sumarum 8 dagar inkl helg.

Läs mer på www.visumforchina.org

Last edited:
Är det fortfarande 3 månader man har på sig att nyttja ett turistvisa 1 entry efter det utfärdas?

Jag ska förbi Göteborg 28/8 och tänkte passa på att söka när jag är där men entry är först 29/11.
Och då vill det tilll att de inte utfärdar det samma dag som jag lämnar in det...

Är det fortfarande 3 månader man har på sig att nyttja ett turistvisa 1 entry efter det utfärdas?

Jag ska förbi Göteborg 28/8 och tänkte passa på att söka när jag är där men entry är först 29/11.
Och då vill det tilll att de inte utfärdar det samma dag som jag lämnar in det...

Nu har jag visserligen bara sökt Business 6 mån med multipel entry, men där kan man ange när första entry är. Ok man anger set så som du gör borde de ju ta hänsyn till det.

Någon som vet om man kan åka till Macau från HK utan att fixa något på förhand? Skall till HK i vår och tänkte ta en tur över.

Toppen