Räkna med denna typ av (korrekta men hårda) svar fram till att du redovisar vad du bokat, i vilken bucket och vilken operating carrier.
ja, jag har vaknat på fel sida av sängen idag
Jag har en viss empati för vår vän. Det är inte enkelt att hålla reda på denna djungel om man är lagom intresserat, och även veteraner här inne hamnar i "fel lägen" ibland.
Men jag håller med
agehall att det är den säljande part som ansvar för information. Det är även konsumentskyddslagen väldigt tydligt med, att det är säljaren och inte leverantören som ansvarar för "garanti". Har man i detta fall handlat en produkt från en s.k. "specialist" borde denna också kunna förmedla korrekt information.
Att vår vän inte får poäng på Turkish är tråkigt, och det är surt att det skall vara så krångligt med alla bilaterala avtal mellan bolagen och inte en enklare modell inom alliansen. Men att förvänta sig poäng på Virgin, och så vara sur på SAS och Star Alliance där blir detta väldigt konstigt i min världen och jag anser att detta är säljarens problem, inte SAS/Star Alliance.
Jag måste erkänna dock att jag inte gillar denna typ av trådstarter. Att skriva i affekt, utan någon form av "fakta" gör att man ödslar onödig energi. Det sätter tyvärr en dålig ton i ett annars väldigt positivt forum.