Senaste nytt

Vill till EBD - tips mottages tacksamt!

Nemo

Medlem
De är dock ofta väldigt dyra så inte så bra för segment runs. Och de har ju numera tyvärr skurit ner så att man inte ens får ett glas vatten oberoende av hur många tusenlappar biljetten kostar...
Ett par sommarveckor kan ge dig flera segment till EBD för en i sammanhanget ringa peng.
Not: du kvalificerar dig på antingen segment eller miles/baspoäng. Välj vad som är smidigast för just dig.
Edit: kolla av med Wideröe att denna biljett verkligen ger segment. Det ger endast extrapoäng till EB.
  • EuroBonus members are eligible to EuroBonus extra-points as follows:1 zone 3460 points, 2 zones 4070 points, 3 zones 4680 points, extra week 2040 points. The points will be credited your account by November.
https://www.wideroe.no/en/tickets/explore-norway-ticket
 

danielhog

Medlem
Ett par sommarveckor kan ge dig flera segment till EBD för en i sammanhanget ringa peng.
Not: du kvalificerar dig på antingen segment eller miles/baspoäng. Välj vad som är smidigast för just dig.
Edit: kolla av med Wideröe att denna biljett verkligen ger segment. Det ger endast extrapoäng till EB.
  • EuroBonus members are eligible to EuroBonus extra-points as follows:1 zone 3460 points, 2 zones 4070 points, 3 zones 4680 points, extra week 2040 points. The points will be credited your account by November.
https://www.wideroe.no/en/tickets/explore-norway-ticket

Innebär den biljetten att man får 4680 poäng x1 Dvs när man köper biljetten eller är det per resa?
 
Inte flyga Airbus + EBD känns tufft. Om du inte tänkt flyga ARN (antog att det var hemmabas) - Norden i SAS Boeing för 312 poäng per leg i Go till du når 90000.

Jag flög ihop mitt EDB på just det sättet, dock i Plus och nådde först i antal flygningar.
90 flygningar feb-nov inom Norden och bara SAS, vilket mestadels var Boeing. Så visst går det.
 

Jönsson

Medlem
Nu är inte jag någon fena på Eurobonus men om du redan flyger över 70 segment inom norden per år så verkar det väl smartast att bara försöka få in extrasegment på några av dessa resor för att nå 90. Alternativt så gör du några extra resor med flera segment. Baspoäng får du ju inte speciellt mycket av som du reser nu så att börja jaga poäng på alla möjliga sätt låter som ett mindre effektivt sätt. Det där får du räkna lite på.
 
Last edited:
Toppen