Finns det, per dagens datum,- någon väg att uppnå status med lounge-tillgång hos Oneworld/BA, genom att status-matcha EBG?
(Antingen direkt, eller via match till annat program först).
Finns det, per dagens datum,- någon väg att uppnå status med lounge-tillgång hos Oneworld/BA, genom att status-matcha EBG?
(Antingen direkt, eller via match till annat program först).
Välj något av bolagen som har Avios som valuta då du man flytta dessa mellan programmen. Att man ska bli "guld" på en resa i Business är inte "standard", så om du får det på Qatar och bra Avios intjäning är det väl bara köra där.Bumpar igen här och hoppas att någon har några bra pointers...
Flyger cph-doh-hkg-syd-bri-akl-chc-syd-doh-cph i C i närtid (qatar, cathay, qantas).. Tänkte att jag skulle kreditera det till Finnair men när jag räknar på det och med deras nya ticket value -> points beräkning så får man knappt status. Finnair kräver 45.000p för Gold och resan generar typ 27.926
Privilige Club med QR ger dock Gold med råge.. och då kan ju Oneworld-status vara värt något, men ett gästpass till loungen på hamad är ju mindre attraktivt...
Flyger väldigt sällan med Oneworld f.ö
När är "i närtid"? Sker hela resan i mars? Både BA och Iberia har medlemsår 1 april-31 mars och båda gör status mycket svårare att nå från 250401 (men Iberia är trots allt lite lättare). Om alla segment sker under mars ger det även Iberia Plus Oro, alltså Oneworld Sapphire.Bumpar igen här och hoppas att någon har några bra pointers...
Flyger cph-doh-hkg-syd-bri-akl-chc-syd-doh-cph i C i närtid (qatar, cathay, qantas).. Tänkte att jag skulle kreditera det till Finnair men när jag räknar på det och med deras nya ticket value -> points beräkning så får man knappt status. Finnair kräver 45.000p för Gold och resan generar typ 27.926
Privilige Club med QR ger dock Gold med råge.. och då kan ju Oneworld-status vara värt något, men ett gästpass till loungen på hamad är ju mindre attraktivt...
Flyger väldigt sällan med Oneworld f.ö
250401 är mitt i... BNE ja!! gick lite fort.När är "i närtid"? Sker hela resan i mars? Både BA och Iberia har medlemsår 1 april-31 mars och båda gör status mycket svårare att nå från 250401 (men Iberia är trots allt lite lättare). Om alla segment sker under mars ger det även Iberia Plus Oro, alltså Oneworld Sapphire.
Antar f.ö. att "BRI" är Brisbane (BNE).
Välj något av bolagen som har Avios som valuta då du man flytta dessa mellan programmen. Att man ska bli "guld" på en resa i Business är inte "standard", så om du får det på Qatar och bra Avios intjäning är det väl bara köra där.
Det hade givit BA Silver (ow sapphire) med gamla reglerna om 2 flighter görs med BA, men BA har ju precis helt dödat sitt program.
Reser du med Finnair så kör Finnair, reser du med BA eller AA kör BA eller AA.. Min uppfattning är att programmen är kass för "oss"Ny bump av tråden.
Är casual-resare så kommer inte upp i ebg särskilt ofta utan brukar bara bli ebs.
Reser i dagarna till LAX med finnair och ba. Har hittills egentligen aldrig åkt med oneworld tidigare men kommer förmodligen göra det mer framöver. Dock lär det inte bli så mycket mer än motsvarande ebs max. Resorna kommer gå inom EU och till US i Economy.
Vilket program skall jag välja för att komma upp i motsvarande ebs?
Blir det någon skillnad på rekommendation om jag lägger till någon business/economy+ till US per år?
Stort tack på förhand!!