Hittade att Strawberry ger 3.5% cashback.[..]
Rekommenderar SAS Elite om du får ihop 300 k - 2-4-1 är fortfarande riktigt bra deal, särskilt om du inte flyger mycket i tjänsten och vill prova
på longhaul i de högre klasserna. Vet ingenting som matchar det, resten av förmånerna har slaktats men förutom försäkringen så var det nog
inte jättemycket nytta.
Amex Elite 4800 kr per år, hur i hela världen kan detta motiveras
Ett annat tips, i alla välmening, från en långvarig egenföretagare till en framtida. Att tillskansa sig privata fördelar och förmåner från företagets verksamhet är normalt sett att se som en löneförmån som ska beskattas därefter. Grundprincipen är att du inte ska ha någon ekonomisk fördel av att hålla lönen nere och låta företaget indirekt betala andra utgifter som du hade kunnat betala med beskattad lön istället.planerar på att köra eget företag så småningom, då kommer mina kostnader öka för alla köp. Då tänker jag att jag i samma veva kör ett kreditkort för att maximera poäng.
Strawberry har väl inte cashback över huvud taget? Det kortet ger poäng till Strawberry och inget annat.Hittade att Strawberry ger 3.5% cashback.
Att samla flygpoäng är inte för alla. Jag spenderar inte heller 300k per år, snarare 150-200k och flyger inget i jobb längre. Kör normalt SAS Amex Premium + SAS MC Premium, byter upp till Amex Elite ibland om det är kampanj. Lyckas trots låg spend dra in över 100k poäng per år (160k senaste 12 mån tom) utan att skaffa dyra poäng via betalo/liknande men då kräver det ju att man har ett intresse för det och "nördar ner sig" för att skaffa poäng på andra sätt. Jag tjänar poäng via kreditkort, köp av presentkort, onlineshopping-portalen, tecknat kattförsäkring (nej jag har ingen katt), tar notan åt andra som får swisha osv. Har du inte det intresset för att lägga tid och energi kanske det är bättre att skaffa ett vanligt cashback-kort?Tack för alla svar, det gav mig en och annan tanke kring om det är värt att samla poäng eller inte. Jag spenderar inte 300k per år och kommer inte att göra det.
Kör jag företag kan jag nog skaffa ett företagskort som jag då låter mig samla poäng på för att komma åt en bra biljett i business eller firstclass men har lite var dit och det är inte primära målet. Målet är helt enkelt att få tillbaka så mycket som möjligt, som jag annars inte får, om jag använder ett vanligt bankkort i egen form.
Förstår också att det finns många fördelar med olika saker som årsavgift som tjänas in, värva folk till medlemskapet men jag tror att man måste sätta sig in i detta rätt rejält.
Jag är inte flygintresserad på det sättet att jag älskar att sitta i ett plan och åka överallt bara för sakens skull, men det kan lätt vara intressant att åka långt och rätt bekvämt när det blir dags, och till en billigare kostnad.
Har läst på om olika kort och hur allt fungerar men det som var min fråga var hur man kommer till den punkten där det är värt med poängen och hur man skaffar de på bästa sätt om man inte spenderar rätt mycket redan.
There is no free lunch...Tack för alla svar, det gav mig en och annan tanke kring om det är värt att samla poäng eller inte. Jag spenderar inte 300k per år och kommer inte att göra det.
Kör jag företag kan jag nog skaffa ett företagskort som jag då låter mig samla poäng på för att komma åt en bra biljett i business eller firstclass men har lite var dit och det är inte primära målet. Målet är helt enkelt att få tillbaka så mycket som möjligt, som jag annars inte får, om jag använder ett vanligt bankkort i egen form.
Förstår också att det finns många fördelar med olika saker som årsavgift som tjänas in, värva folk till medlemskapet men jag tror att man måste sätta sig in i detta rätt rejält.
Jag är inte flygintresserad på det sättet att jag älskar att sitta i ett plan och åka överallt bara för sakens skull, men det kan lätt vara intressant att åka långt och rätt bekvämt när det blir dags, och till en billigare kostnad.
Har läst på om olika kort och hur allt fungerar men det som var min fråga var hur man kommer till den punkten där det är värt med poängen och hur man skaffar de på bästa sätt om man inte spenderar rätt mycket redan.
Du kan ju skaffa refunder som är gratis första året och ger 1% cashback. Handlar man dessutom via refunder länkar blir det 3% cashback på dessa onlinebutiker.Amex Blue Cash back för 35kr i månaden ger 1,25% cashback. Kopa du 4000 sek per månad på kort får du mer cashback än att ha ett gratiskort som Circle K med 0,5% cashback.
Vet ej om det finns något gratiskort som ger mer in 0,5% cashback.