Senaste nytt

Vilket kort passar mig bäst?

Jag har ett privat MC (Swedbank) också. Men det nyttjas ju endast i nödfall. Där ej någon kredit.

Vet inte hur negativt det är att ha två kortkrediter à 30-40k.

Kan ju vara så att man vill/behöver låna till något annat i framtiden och då kanske åker på sämre villkor? Det är nog en annan diskussion.
Just detta har det diskuterats spaltmeter om i andra trådar men generellt brukar det inte vara några problem så länge man sköter sina krediter utan anmärkning.
Ska man låna 3 miljoner till ett hus är 50k kredit hos amex väldigt lite.

Jag tar hjälp av någon så fort jag avslutat mitt nuvarande EB MC. Egentligen är det kanske bra att ha båda för amex har väl lite sämre tillgänglighet men har samtidigt ogärna två stora krediter på UC’n.

Som redan tidigare sagts så behåll ditt kort. Krediterna är inga problem om du har vettig inkomst o inte släpar med dina betalningar. Mastercardet är bra då Amex:et inte fungerar. Åker man t.ex. till Polen, Ungern, Spanien etc. så är det varierande om de tar Amex. I somras hade även Mastercard kampanj med 10 extra poäng när man handlade i utländsk valuta vilket gav fina extrapoäng när man var på semestern. Det billiga SAS MC kostar så pass lite att poängen man får är värda mer.

Toppen