Senaste nytt

Vilket kort är billigast för kontantuttag i Mexico?

Matore

Medlem
Cash is king i Mexico så vad föreslår ni för lösning för att plocka ut kontanter?
Idag har vi Swedbank MC, Coop MC, SAS MC, Amex Elite och Platinum. Inget av dom är ju direkt billigt för kontantuttag. Några ideer?

Hinner du/ni skaffa varsitt Revolutkort? Det finns en gratisversion som ger 2000 kr per 30 dagar i gratis uttag. Lägg till ett varsitt Curvekort till det och ni borde klara er fint?!

Hinner du/ni skaffa varsitt Revolutkort? Det finns en gratisversion som ger 2000 kr per 30 dagar i gratis uttag. Lägg till ett varsitt Curvekort till det och ni borde klara er fint?!
Åker om 5 veckor så det hinns nog. Men vi kommer att ta ut mycket mer än 2000... :) så vad kör man på då?

Åker om 5 veckor så det hinns nog. Men vi kommer att ta ut mycket mer än 2000... :) så vad kör man på då?

@Berglund har gett er de bästa alternativen.

Om ni nu är så priskänsliga så skulle jag göra dessa två avvägningar:
1. Behöver ni verkligen ta ut så mycket pengar? Min erfarenhet är att man ofta inte behöver ta ut så mycket pengar. Jag var i Mexico senast för en vecka sedan.
2. Om ni nu ska ta ut "mycket mer än 2000" så kan ni ju betala för exempelvis Revolut Metal. Då får man ta ut mer pengar kostnadsfritt.

Förstår inte riktigt grejen med Revolut och Curve, de kostar ju pengar att ha.Varför är de bättre än ex ett Norwegiankort i detta sammanhang.
De har ingen avgift för uttag alls, bara valutapåslag (men valutpåslag har väl alla kortutgivare?)

Förstår inte riktigt grejen med Revolut och Curve, de kostar ju pengar att ha.Varför är de bättre än ex ett Norwegiankort i detta sammanhang.
De har ingen avgift för uttag alls, bara valutapåslag (men valutpåslag har väl alla kortutgivare?)
Nej det är just valutapåslag som Revolut inte har. Har du läst länkarna jag skickade postade sist du frågade? ;)

Vare sig Revolut eller Curve kostar någonting i sitt standardutförande.
Nej, alla kortutgivare har inte valutapåslag. Ovan nämnda banker har inte det för de flesta valutorna.

Ett vanligt bankkort debit från någon storbank i Sverige tex Nordea eller handelsbanken?
Det är väl inga enorma avgifter eller valutapåslag ?

Toppen