Senaste nytt
Fick också, men som Diamond Select, har bokning nästa vecka, kanske det som triggat.

Här är villkoren:

Best Western Rewards members (“Member(s)”) who has (a) received an email invitation offering a 300 SEK Best Western Gift Card and (b) register for the Promotion on bestwestern.se between Jan 9 and Jan 23, 2025 (“Promotion Period”) and (c) have a valid email address listed in the Member’s account profile at the time of registration for the Promotion, will earn one (1) promotional 300 SEK Best Western Gift Card.

There is a limit of one (1) promotional 300 SEK Gift Card per Member during the Promotion Period. The Gift Card will be emailed as a digital gift card to the Member’s email account registered in the profile. The Gift Card will not be sent via mail or any other means other than to the Member’s email address as registered in the Member’s account profile.

The promotional Gift Card will expire the 31st of March 2025.
Jag är Diamond Select, och inget sådant erbjudande för mig. De flesta av mina Best Western-vistelser förra året var i Sverige.

Är inte hotels.com rätt ok? Var 10 natt gratis, rimligt enkelt att bli gold och få uppgraderingar mm, men framför allt som någon annan skrev, du slipper vara trogen till en kedja.
Risken är nog ganska stor att vi går samma väg som USA och Storbritannien (med flera?) där man rullat ut One Key rewards där man försämrat från nuvarande 10 procent till grundnivån 2 procent, med vissa hotell som ger upp till 6 procent. Så långsiktigt tror jag att Hotels.com är körda även här.

Jag tycker att Scandic funkar okej i Sverige även om det väldigt sällan är de bästa hotellen. Väldigt likadana frukostar överallt också, så när man lägger många nätter genom jobbet blir variationen liten även när det är olika hotell. Lite tråkiga förändringar i höstas när välkomstgåvan försvann, men bonusnätterna funkar okej.

Risken är nog ganska stor att vi går samma väg som USA och Storbritannien (med flera?) där man rullat ut One Key rewards där man försämrat från nuvarande 10 procent till grundnivån 2 procent, med vissa hotell som ger upp till 6 procent. Så långsiktigt tror jag att Hotels.com är körda även här.

Jag tycker att Scandic funkar okej i Sverige även om det väldigt sällan är de bästa hotellen. Väldigt likadana frukostar överallt också, så när man lägger många nätter genom jobbet blir variationen liten även när det är olika hotell. Lite tråkiga förändringar i höstas när välkomstgåvan försvann, men bonusnätterna funkar okej.
Väntar med spänning vad samarbetet SAS-Scandic landar i vad gäller statusmatchning. Ang hotels.com så annonserades ju detta för snart två år sen, men fortfarande ingen ändring för oss svenskar så vem vet när det rullar ut skarpt.

Jag fick erbjudantet om vouchern på best western o signa upp. Kunde ta ett dygn att få vouchers sa de...
3 dygn senare är den fortsatt "lost in space" :eek::p

Toppen