Senaste nytt

Brandten

Medlem
Inser nu inför kommande nätter i Malmö och Karlstad att jag har svårt att bestämma mig för EN kedja att bo på.
Efter att ha bränt några gratisnätter här och där under året så har jag nu:

1 gratisnatt på Hotels.com.
9800 poäng på Scandic.
21000 poäng på Strawberry.
6000 poäng på Best Western.
4000 poäng på Radisson.
4000 poäng på Elite.

Är det någon som gjort en seriös kalkyl på värde krona/poäng hos dessa?

Vet tex att det ofta ingår kvällsmat på Strawberry vilket i sig ger ett värde.
Behöver ofta ladda elbilen då har Elite i Karlstad varit smutt med varmgarage och egen stolpe.
Resmönstret är omöjligt att sia om. Ibland blir det 4 nätter i månaden. Ibland 0. Ibland efter en AW. Ibland när vi åker till Norge tar vi 2 nätter.

Hur tänker ni andra som reser i Sverige?

A87

Medlem
Jag har tyvärr inga kalkyler men lite trött på Strawberrys ändringar. Reser en del till ett land med jobbet där strawberry inte finns och då bor jag på radisson. Det har blivit en del radisson privat också och matchade till deras vip för inte så länge sedan så jag kommer att lägga alla mina stays på radisson framöver.

Håller dock med dig att clarion collection är rätt nice om man får traktamente.

airac

Medlem
Inser nu inför kommande nätter i Malmö och Karlstad att jag har svårt att bestämma mig för EN kedja att bo på.
Efter att ha bränt några gratisnätter här och där under året så har jag nu:

1 gratisnatt på Hotels.com.
9800 poäng på Scandic.
21000 poäng på Strawberry.
6000 poäng på Best Western.
4000 poäng på Radisson.
4000 poäng på Elite.

Är det någon som gjort en seriös kalkyl på värde krona/poäng hos dessa?

Vet tex att det ofta ingår kvällsmat på Strawberry vilket i sig ger ett värde.
Behöver ofta ladda elbilen då har Elite i Karlstad varit smutt med varmgarage och egen stolpe.
Resmönstret är omöjligt att sia om. Ibland blir det 4 nätter i månaden. Ibland 0. Ibland efter en AW. Ibland när vi åker till Norge tar vi 2 nätter.

Hur tänker ni andra som reser i Sverige?
Bränn Strawberry poäng på en natt a 20t eller två a 10t. Bli sedan frifräsare och bo där det är bäst, mest bekvämt eller billigast för resan som blir.

Jag kör nu som @A87 ovan och bor ihop Radisson VIP igen efter matchning. Ganska bra värde med discount booster och gratis frulle. Slipper poängjakten, känns faktiskt lite skönt.

Combo

Medlem
Om det är värde kr/poäng som är viktigt så kan du stryka Strawberry och Radisson med en gång :). Jag gillar Elite men de har tyvärr dålig täckning.
Då blir det inte många program kvar.

bachelor

Medlem
Är inte hotels.com rätt ok? Var 10 natt gratis, rimligt enkelt att bli gold och få uppgraderingar mm, men framför allt som någon annan skrev, du slipper vara trogen till en kedja.

Timotey

Medlem
Är inte hotels.com rätt ok? Var 10 natt gratis, rimligt enkelt att bli gold och få uppgraderingar mm, men framför allt som någon annan skrev, du slipper vara trogen till en kedja.
Hotels.com är helt ok, men att få uppgraderingar är i stort obefintligt. Har varit guld i över 10år och har haft en handfull uppgraderingar som förmodligen berott på något helt annat än min "status" hos hotels.com

bachelor

Medlem
Hotels.com är helt ok, men att få uppgraderingar är i stort obefintligt. Har varit guld i över 10år och har haft en handfull uppgraderingar som förmodligen berott på något helt annat än min "status" hos hotels.com
Jo så kan det iofs vara, men vissa har ju också 200:- kredit på mat, % rabatt på spa, och några hotell utomlands har en gratis flaska vin i sina vip.

Timotey

Medlem
Jo så kan det iofs vara, men vissa har ju också 200:- kredit på mat, % rabatt på spa, och några hotell utomlands har en gratis flaska vin i sina vip.
Nu gäller tråden hotellprogram i Sverige, och jag har aldrig fått något av ovanstående på hotell vare sig i Sverige eller någon annanstans i Världen med min status hos hotels.com. Jag har fått mer "gåvor" som bas medlem hos Ihg elle Marriott.

Toppen