Tyvärr är Vegas inget resmål för mig med tanke på att jag troligtvis lider av någon slags bokstavskombination vad gäller beslutsångest. Det finns allt (för mycket) överallt och man vill ju gärna ha det bästa för pengarna.
Anländer Vegas kl1825 den 7/1 och åker hem Kl0830 den 12/1. Däremellan ska vi bo någonstans.
Jag landar i Vegas ca två timmar efter dig och åker hemåt ett drygt dygn efter dig.
Sjunde eller åttonde gången jag är i Vegas, och femte gången i anslutning till CES tror jag.
Jag är huvudsakligen i Vegas för en forskningskonferens som hålls i anslutning till CES på Planet Hollywood (men passar givetvis på att komma dit nog tidigt så att jag hinner kolla in CES också), och genom den erbjuds hyfsade priser på ph. Jag bor 7-9/1 på Planet Hollywood för konferenspriset när allt annat är tokdyrt, sen flyttar jag till Flamingo och bor där 9-13/1 för nästan inga pengar alls.
Konferensraten för Planet Hollywood dina nätter är:
Thursday, January 7, 2016 $219.00*
Friday, January 8, 2016 $219.00*
Saturday, January 9, 2016 $219.00*
Sunday, January 10, 2016 $159.00*
Monday, January 11, 2016 $159.00*
Skatter och resort fee tillkommer, men inklusive det så stannar det på ca 1025 USD totalt för dina nätter, vilket helt klart är inom budget för dig.
Väljer du att flytta till Flamingo eller Harrah's efter två nätter så blir det ännu billigare.
Jag skickar en länk till dig i PM som du kan använda för att boka Planet Hollywood till denna rate om du är intresserad.
För mig är läget väldigt viktigt när jag är i Vegas, och även om varken Flamingo eller Harrah's är världens mest fancy hotell så gillar jag deras center-strip-läge väldigt mycket. Planet Hollywoods läge är även det bra, och det är lite mer upscale än de andra två, men ändå inte något av topphotellen.
Har aldrig bott på Orleans, och det är säkert bra det också, men åtminstone som förstagångsbesökare skulle jag rekommendera att bo på strippen (eller möjligen göra som
@gdaily föreslår och bo första nätterna på Orleans eller downtown och sen resten av nätterna på Flamingo, då borde det bli riktigt billigt).
De flesta hotell har grym bar och nästan ingen har inomhuspool. Du kan bada utomhus, det är typ 20-25 grader varmt mitt på dagen om det inte blir "konstigt väder".
Som svensk så är det ju vädret OK för att bada, men har poolerna verkligen öppet i januari? Jag hade fått för mig att de flesta hotell har sina poolområden stängda på vintern. När det gäller Vegas så har du nog dock betydligt större erfarenhet än mig, så du kan mycket väl ha rätt.