Senaste nytt

Vilket Hiltonhotell rekommenderas i Shanghai för en förstagångsbesökare?

om du kan tänka dig att frångå Hilton och vill bo högt så kan jag varmt rekommendera Park Hyatt. Då slipper du dessutom åka upp i något av de andra höga husen då utsikten redan ingår.
I Pudong finns det många höga hotell. Men jag tycker det är öde jämfört med Nanjing road.
 

Glenn E

Medlem
Bra lördags frukost på Hilton Hongqiao. Charkbricka från bakom disk, räkost kaviar och leverpastej inköpt på taobao, löskokt ägg och havregrynsgröt och bagels. Som hemma fast bättre :)
1C7108B9-066B-4C32-A928-8B18BA4DF071.jpeg


Edit: Avrundar med kaffe i Pulse Baren
image.jpg
 
Last edited:

sembl

Medlem
Meanwhile back at the ranch i USA så kostar ett hotellrum i Key Largo (Curio) $1350 natten för ett slitet rum plus tax och resort fee utan att något ingår i slutet på April. Skumpan får man betala för, frukosten kostar $39 för continental (gratis för Diamond)

Min frus kompisar har ingen bäring på att det är ett vägrån som kommer utföras på öppen gata 23-26 April.
 

Glenn E

Medlem
Wow. Det här kostar ungefär 100 usd per natt.
Jag hade inte skrivit något om priset hade varit ens 300 usd per natt för då hade jag inte bott här. För 300 usd får man en svit på Hyatt on the Bund
 

sembl

Medlem
Wow. Det här kostar ungefär 100 usd per natt.
Jag hade inte skrivit något om priset hade varit ens 300 usd per natt för då hade jag inte bott här. För 300 usd får man en svit på Hyatt on the Bund

För 300 usd får du ett sunkigt motell med rinnande vatten i bästa fall som hade sin glansperiod 1952. Denna sommar kommer nog priserna vara det dubbla. Tex färjan till Block Island är slusåld sedan Oktober förra året inför sommaren. Mycket på Long Island börjar från 1000 usd natten redan nu.

Så njut av goda drinkar och fina rum med lounge. Japp jag är avundsjuk :)
 
Toppen