Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

trollet

Medlem
Vi (familj 2 vuxna + 2 barn) bodde på NY Conrad förrra helgen.

Några kommentarer.

Vi älskade läget nära till Memorial, vattnet & transporter. Kommer man till Newark flygplats är det enkelt & superbilligt med Path tåget (+Buss eller taxi).

Med tanke på rätt stora "barn" (14 och 18 år): rummet / suiten (twin beds) var jättebra med separata rum för toalett och dusch och skjudörr till extra rummet med bäddsoffa.

I stort : jätte fräscht hotell med rikitg fin design (höjden i atríumet kändes) !

Vi är HHD och fick frukost för alla fyra (efter lite förhandling, annars är det ju 2 som gäller) ,
Men notera: om dom har låg beläggning så blir det $20 voucher och inte buffet (vi hade buffe på helgen men inte på måndagen) . Dottern tog en tallrik gröt, den kostar $26 :eek::eek:.

Ingen executive lounge!

Det enda negativa var att WIFI inte fungerade på rummet och kort stopp i toalett, För detta fick vi kompensation 1000 poäng / person vilket är löjligt lite...

Jag tycker $339 är ett ok pris för detta hotell på Manhattan !
 

johisco

Medlem
Du kan testa MVP-raten (Hilton | MVP Travel), men tvivlar att det finns något över nyår. Generellt sett skulle jag säga att du är väldigt sent ute för att få tag på något fynd i NYC över nyår.

Fundera över vilket område du helst vill bo i låt det samt tillgänglighet och pris avgöra.

Återkom när du har valt ut några alternativ så finns det säkert folk här som kan ge input kring just dina val.
Ja några fynd har jag förstått att jag inte kommer göra men allt är ju relativt ;)

Tänkte mest om det fanns tips och/eller något jag missat.
 

Hafermann

Medlem
Millenium Hilton Downtown, ligger kanon, har grym utsikt och schysst frukost.
Helt ok priser också.
Hotellet kan behöva en liten uppfräschning, men håller absolut god standard.
Men åter igen, den stora uppsidan är läget.
 

johisco

Medlem
Inser nu att jag råkat posta i en Hiltontråd och inte generell hotelltråd, sorry!

Friends and Family raten jag svamlade om gällde ju Carlzon
 

Maja

Medlem
Någon som har bott på The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton? Funderar på det under min vistelse i februari.
 

Maja

Medlem
Jag funderar på nästa vecka mån-ons. Sjukt billigt nästa vecka med hotell under $100. The Renwick ligger på $119
Du får gärna återkomma med respons vad du tyckte. Har en bokning för The Renwick i juni. Återstår att se om jag 1) åker och 2) om jag väljer det hotellet eller om jag får tag på något billigare/bättre. Har genom en BPM ett kanonpris på HGI Central Park South en vecka i februari, men recensionerna är inte lysande så vet inte om det är värt det. Har bott där för något år sedan och det var okej, men inte mera.
 
Vi bodde på DoubleTree Suites by Hilton Times Square över nyår och det var tur för oss som inte ville stå ute och köa. Bara att visa hotellpasset vi fick så kunde vi röra oss runt instängningarna runt hotellet. Sedan blev det en natt på Hilton Times Square som är av betydligt bättre klass.
Men pådrag var det.
E8D5B3AA-F903-44C7-A7D7-8C4A52DBF362.jpeg
 
Toppen