Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

mha321

Medlem
Conrad New York - är det värt $100 mer för en natt? :rolleyes: Är en lördag till söndag jag kommer bo där isf. Frukosten skiljer sig väl åt om det är helg eller vardag på Conrad tycker jag mig ha läst på FlyerTalk?!?
Det är visserligen ett par år sedan jag var där, men jag skulle definitivt inte lägga $100 mer per natt. Rummen är visserligen riktigt bra där, men frukosten är bara marginellt bättre än på Milennium (varken helg eller vardag, men det var som sagt ett par år sedan). Mycket bättre att gå ut till något hak i närheten och käka där för bråkdelen av prisskillnaden. Det ska vara en väldigt bra frukost om det ska vara värt $100 för den :)
 

Steve

Medlem
Conrad New York - är det värt $100 mer för en natt? :rolleyes: Är en lördag till söndag jag kommer bo där isf. Frukosten skiljer sig väl åt om det är helg eller vardag på Conrad tycker jag mig ha läst på FlyerTalk?!?
Ja är mitt svar, @Maja. Conrad är så mycket bättre på alla sätt vs. Millennium Downtown. Rummen (sviterna) är fräscha och stora, be att få en svit med river view. Soluppgången som speglas via glasfasaderna på NJ-sidan är Instagramvänlig!

Frukosten på helgerna är riktigt bra på Conrad med amerikanska mått utifrån mina erfarenheter. (Är nog inget hotell i Hilton-kedjan jag bott på i USA som har bättre frukost.) På helgerna är det buffe med rätt stort utbud eller a la carte där man får ca 20 USD ( minns inte exakt, tog buffén senast) att handla för. Vi bor numer bara på Conrad när vi besöker New York.

Millennium Downtown är superslitet, risig frukost och luktar illa, gjorde missen att testa en natt där förra året när jag ville ha ett extra stay. Frukosten inget att hurra för.
 

Maja

Medlem
Det är visserligen ett par år sedan jag var där, men jag skulle definitivt inte lägga $100 mer per natt. Rummen är visserligen riktigt bra där, men frukosten är bara marginellt bättre än på Milennium (varken helg eller vardag, men det var som sagt ett par år sedan). Mycket bättre att gå ut till något hak i närheten och käka där för bråkdelen av prisskillnaden. Det ska vara en väldigt bra frukost om det ska vara värt $100 för den :)
Tack för input! Kan bara håll med om att ser får vara en sjuhelsikes frukost isf, men jag förutsätter att rummen och standarden överlag måste vara flera snäpp bättre än Hilton Downtown?!?

Dessutom har Conrad NYC en i mitt tycke ful ”NY Bull” som nalle. Dottern hade nog föredragit att få en liten á la Tokyo eller Osaka.

@Steve Nu blev det genast svårare igen. Får säkra upp och göra bokningar på flera ställen och dra lott sen eller något. ;)
 

mha321

Medlem
Tack för input! Kan bara håll med om att ser får vara en sjuhelsikes frukost isf, men jag förutsätter att rummen och standarden överlag måste vara flera snäpp bättre än Hilton Downtown?!?

Dessutom har Conrad NYC en i mitt tycke ful ”NY Bull” som nalle. Dottern hade nog föredragit att få en liten á la Tokyo eller Osaka.

@Steve Nu blev det genast svårare igen.

Rummen är definitivt bättre. Framförallt fräschare. GS tvingade ju fram en refresh och rebrand av gamla embassy suites och det syns fortfarande :) ska man spendera mycket tid på hotellet så kan det absolut vara ett värde i det också.

Frukosten verkar ju ha lyft ordentligt sedan jag var där sist då. Men knappast för 100 dollar om det är den som avgör i första hand :)
 

Maja

Medlem
@mha321 Frukosten tycker jag kan vara en nog så viktig faktor, men inte avgörande. Kan bo billigt så länge det bara är rent och fräscht (och inom Hilton så jag får mina välbehövliga stays ;)

Men hittade inget billigt och bra hotell den 1-2 juni förutom de jag redan nämnt tidigare. Homewood Suites by Hilton New York/Midtown Manhattan Times Square-South, NY ligger prismässigt på samma nivån som Conrad så då är valet ganska enkelt.

Tips på andra bra Hiltonhotell som jag bör titta närmare på annars?
 

NotRyan

Medlem
@mha321 Frukosten tycker jag kan vara en nog så viktig faktor, men inte avgörande. Kan bo billigt så länge det bara är rent och fräscht (och inom Hilton så jag får mina välbehövliga stays ;)

Men hittade inget billigt och bra hotell den 1-2 juni förutom de jag redan nämnt tidigare. Homewood Suites by Hilton New York/Midtown Manhattan Times Square-South, NY ligger prismässigt på samma nivån som Conrad så då är valet ganska enkelt.

Tips på andra bra Hiltonhotell som jag bör titta närmare på annars?
Testa Doubletree by Hilton Metropolitan, ligger längs Lexington Avenue snett mitt emot Waldorf Astoria, ett habilt hotell mitt i smeten. Frukosten? Ja en typisk amerikansk hotellfrukost... :D
 

matt

Medlem
Kom precis hem från 4 nätter på Conrad New York och är riktigt nöjd. Har inget att jämföra med i NY, men hotellet och rummen var riktigt fräscha.

Som HHG fick vi a la carte-frukost på vardagarna (antingen 20 USD per person eller ett val av förvalda Hilton Honors-val) och på helgen bjöds det på frukostbuffé. Precis som det nämndes tidigare är buffén riktigt bra i amerikanska mått.
 
Toppen