Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Lilo

Ny medlem
Ska bjuda sonen med tjej på hotell när dom åker till New York 20 maj-28 maj. Jag är HHG meddlem, så tänkte betala med Points+pengar. Valen står nu mellan New York Hilton Midtown eller Hilton Garden In Time Squere......vilket anser ni fräschast?

Har sonen ngn förmån av uppvisande av mitt HHGuld kort?
Vore jätte tacksam för svar av någon :)
 

agehall

Medlem
Ska bjuda sonen med tjej på hotell när dom åker till New York 20 maj-28 maj. Jag är HHG meddlem, så tänkte betala med Points+pengar. Valen står nu mellan New York Hilton Midtown eller Hilton Garden In Time Squere......vilket anser ni fräschast?
Jag hade valt Hilton Garden Inn Times Square South - det är hyfsat modernt och ligger mycket bra till.

Har sonen ngn förmån av uppvisande av mitt HHGuld kort?
Brukar du låta din son låna ditt körkort också? Eller kanske han kan använda ditt pass?

Om DU är HHG är det DU som har den förmånen, inte hela din släkt. Har du tur, kanske dina förmåner triggas på bokningen och du får poäng även om du inte är med, men räkna inte med det. Räkna även med att det eventuellt kan bli problem att checka in om du inte är där.
 

Lilo

Ny medlem
Lite larvig gämförelse kan jag tycka. Vet sedan förr att man kan ge bort poäng bl.a på SAS eurobonus till familjemedlemmar

Tack iallafall för din info om hotellet :)
 

agehall

Medlem
Lite larvig gämförelse kan jag tycka. Vet sedan förr att man kan ge bort poäng bl.a på SAS eurobonus till familjemedlemmar
Att överföra poäng och att låta någon annan dra nytta av DINA personliga förmåner är två helt olika saker. Det borde väl ändå vara rätt uppenbart, eller?
 

Berglund

Medlem
Det är inte alls någon ”larvig jämförelse”, tvärtom är den högst relevant. I programvillkoren för HiltonHonors så står det klart och tydligt att medlemskapet är personligt och det går inte att överlåta eller ”låna ut” medlemskapet/kortet eller de förmåner som kommer med ens status. Bryter man mot den regeln har Hilton rätt att omedelbart avsluta ens medlemskap.

Man kan heller inte ”ge bort poäng” hos SAS. Man kan betala fem öre per poäng i ”överföringsavgift” för tjänsten att föra över men det är sannerligen inget som är gratis. Det är alltså en tjänst, överföring, som bolaget SAS säljer till dig.

Att jämföra en köpt tjänst med att ge bort förmåner, gratis perks som kommer med hotellstatus - och dessutom hos ett helt annat bolag, en helt annan koncern - är verkligen att försöka jämföra äpplen och päron.

Att du, för poäng som du har tjänat in, köper en vistelse och ger din son, är helt enligt villkoren. Däremot skall vare sig han eller du räkna med att han får några som helst av dina guldförmåner. Allt annat är bara larvigt önsketänkande.
 

Lilo

Ny medlem
Perfekt då vet jag hur det funkar. Tack för info

Har någon av er bott på Hilton Midtown i NY? Låter på recensionerna på Tripadvisor att hotellet är i behov av en renovering !?
 

Senator

Moderator
Lite lugnt @agehall och @Berglund. Det var väl ingenting att sätta söndagsölen i halsen för och ta i från fotknölarna?

Jag har bokat min bror med två polare på ett Hiltonhotell i London 3 nätter nästa vecka. Har mailat hotellet och allt är fullt transparent att jag inte kommer.

Guest Service Manager har fixat med allt inklusive hur jag skall få bonuspoängen.

Vi kan inte dumförklara varje fråga eller varje kommentar bara för att vi tror ”vi vet mer eller bättre”. Då blir Businessclass enbart ett forum för klubben av inbördes beundrare. Det finns redan på Facebook och i den professionella världen, Linked-In

Slappa av, det är söndag.
 

Berglund

Medlem
Har någon av er bott på Hilton Midtown i NY? Låter på recensionerna på Tripadvisor att hotellet är i behov av en renovering !?
Nej, inte bott där men på en del andra hotell. Den genomgående känslan är att det är "slitet" i New York och att det är ganska många hotell som skulle må bra av en renovering eller i varje fall större uppfräschning. New York som hotellstad är ju också ökänt för hur många hotell som drabbats av vägglöss.
 

agehall

Medlem
Lite lugnt @agehall och @Berglund. Det var väl ingenting att sätta söndagsölen i halsen för och ta i från fotknölarna?

Jag har bokat min bror med två polare på ett Hiltonhotell i London 3 nätter nästa vecka. Har mailat hotellet och allt är fullt transparent att jag inte kommer.

Guest Service Manager har fixat med allt inklusive hur jag skall få bonuspoängen.

Vi kan inte dumförklara varje fråga eller varje kommentar bara för att vi tror ”vi vet mer eller bättre”. Då blir Businessclass enbart ett forum för klubben av inbördes beundrare. Det finns redan på Facebook och i den professionella världen, Linked-In

Slappa av, det är söndag.
Ja, du må tycka att det är OK att man gör fel, men jag gör det inte. Det är tragiskt att Hilton förstör sitt erbjudande på detta sätt. Personliga förmåner ska vara personliga och inget annat.

Jag hoppas personligen att alla som håller på med detta blir av med sitt Hilton-konto omedelbart.
 
Toppen