Senaste nytt

Vilket flygbolag i Star Alliance har bäst första klass?

Hej,

Har lite beslutsångest huruvida jag ska försöka boka benet ICN-JFK med Asiana eller NRT-JFK med ANA. Har inte flugit någon av dessa flygbolag innan, men har läst en del åsikter i denna tråd. Känner mig dock fortfarande osäker. Hur hade ni resonerat och valt?

Jag värdesätter bra (inte stel och formell) service, god mat, och bra sömn. Och löjligt nog rymliga toaletter :)

Edit: Kan tillägga att jag reser med min sambo.

Last edited:
Hej,

Har lite beslutsångest huruvida jag ska försöka boka benet ICN-JFK med Asiana eller NRT-JFK med ANA. Har inte flugit någon av dessa flygbolag innan, men har läst en del åsikter i denna tråd. Känner mig dock fortfarande osäker. Hur hade ni resonerat och valt?

Jag värdesätter bra (inte stel och formell) service, god mat, och bra sömn. Och löjligt nog rymliga toaletter :)

Edit: Kan tillägga att jag reser med min sambo.
Jag tycker Asiana är bättre på nästan alla punkter.
Toan på ANA är i alla fall inte stor, typ som en economy toa.

Tack för alla svar och grym recension @Brandten

Som det är just nu lutar det åt att försöka boka Asiana, deras säten verkar helt enkelt för bra. Speciellt om man är 2 som reser och vill kunna prata och ha det trevligt

Asiana-Airlines-A380-First-class-620x365.jpg

Ska på en weekend med en god vän 11/1-14/1-2018. Det lutar åt NYC eller Chicago. Då jag är väldigt sugen på att flyga First Class och i så fall betalar resan cash så lockar priset till Chicago (ca 38000 SEK med Lufthansa eller Swiss). Vilket av bolagen ska vi välja och varför? Lufthansa flyger ju 747 och Swiss 330, FCT i Frankfurt vore ju häftigt att besöka men Swiss lounge i Zurich ska ju inte heller vara så tokig?

Toppen