Senaste nytt

Vilket flygbolag i Star Alliance har bäst första klass?

Den nya first-kabinen på Uniteds 777-300ER har det inte rapporterats om så mycket ännu, på pappret ser det dock bra ut men frågan är ju om de ändrat de mjuka värdena också.
Generellt sätt kan man väl säga att United inte spelar i samma liga som de andra aktörerna på marknaden utifrån vad som rapporterats. Ofta brukar det sägas att United First är som att åka Business med ett annat bra bolag.

Det har inte rapporterats om denna då den inte finns :)

Den nya B777-300ER har bara Polaris Business
Polaris Business Class Polaris, Polaris Announcement, Polaris Business Class, Polaris Business Travel, Polaris Business Upgrade, Polaris Differences, Polaris Features, Polaris United Airlines, Polaris Upgrade, United Airlines Announcement, united airlines Polaris, united Polari
Boeing 777-300ER (77W) | United Airlines

Lite OT: American Airlines blir ensamma bland Amerikanska bolag med International First, dock enbart på totalt 20 flygplan (B777-300ER).

Som jag skrev tidigare, "First is a dying breed", också inom Star Alliance
Man får passa på medan det fortfarande går att fixa till superresor för en relativt liten peng.

Man får passa på medan det fortfarande går att fixa till superresor för en relativt liten peng.

ja eller nöja sig med dessa "Super-Business Class" som är på väg in. Tänker t.ex. på Qatars senaste lansering. När Lufthansa kommer med sina s.k. "Super Business" med B777-9X i 2020 är det nog typ Qatar anno 2013 ;)

Det kommer finnas en selektiv marknad för First på Lufthansa, Swiss, ANA och Singapore. Alla andra, inklusive Air China och Thai är jag tveksamma till. Men jag tror att produkterna kommer bli bättre, färre stolar (4 per flygplan med undantag av A380), dyrare samt begränsning för poänganvändande.

Likställer du Air China och Thai C produkter? :eek:

Nej, då tror jag du har missuppfattat mig då denna tråd och mitt svar handlade om First Class

Jag spekulerar i att möjligtvis kommer två Star Alliance bolag som idag har First Class inte ha det om några år:

Thai - när deras B747-400 går i pension är det bara A380 kvar med First. Thai har om jag inte missminner mig flera gånger sagt att denna är för stor för deras behov och om A380 försvinner är det i dagsläget slut per definition.

Air China - sedan nuvarande President kom till makten har ett antal flygbolag ändrat inrikes premiumproduktnamn från First (som i USA) till Business (som i Europa). Det pågår om jag har läst rätt, en hård kamp mot mutor och korruption så flera hotell har t.ex frågat att klassificeras ner från 5* till 4* eftersom deras gäster är rädda för att hamna i "mutfacket". Så jag tror politiska vindar i China kan påverka Air China att anpassa sitt erbjudande.

Ovan är spekulation, men hör inte hemma i "Veckans konspirationstråd" eller "Allmänna ryktestråden". Det är enbart en halv-semestrandes, medelåldersmans gissningar

Toppen