Senaste nytt

Vilket bonusprogram ska jag välja inom Star Alliance?

coclol

Medlem
Du har bara ett val om du vill kunna få poäng från svenskt kreditkort, Miles & More. Dock krävs det väl att man flyger lite mer för att få+behålla guldstatus jmf med Eurobonus. Det enklaste programmet att få guldstatus i påstås ju vara Aegans Miles+Bonus annars...
Sen beror det väl lite vilka perks man är ute efter. LH Frequent traveller ger ju både business lounge och business class check in och det är inte så pjåkigt. Personligen tycker jag ju att M&M kreditkortet och LH programmets tillgänglighet till destinationer och platser gör det rätt solklart (om man nu inte vill satsa på SAS förstås).
 

Mikeswede

Medlem
Frågan kommer upp lite titt som tätt. Det brukar sluta i att om man inte har ett utlandsboende i 1) Tyskland/Österrike/Schweiz, 2) Nederländerna/Frankrike eller har frekvent reseexponering mot dessa länder så kommer EB med största sannolikt vara det program som gör det avsevärt lättast att nå status och poäng. Att välja program efter enskilda planerade resor kommer ofta leda till småslattar av poäng utspridda som ej kan göra någon nytta annat än att i bästa fall urvattnas i en programväxling.
Nu tror jag dock att du missade trådskaparens oror för SAS/Eurobonus. Som det ser ut nu med skulder och kapital bränning är det nog ett reelt hot att SAS kommer få allvarliga problem. Hur länge vill AMEX vara med om skeppet börjar sjunka ....
 

JacobGBG

Medlem
Nu tror jag dock att du missade trådskaparens oror för SAS/Eurobonus. Som det ser ut nu med skulder och kapital bränning är det nog ett reelt hot att SAS kommer få allvarliga problem. Hur länge vill AMEX vara med om skeppet börjar sjunka ....

Om man vill helgardera sig så är nog defintivt LH ett säkrare bolag, men det är en avvägning i nivå med att sia i kaffesump. Jag förhåller mig endast till de villkor som existerar idag.
 
Om SAS och Eurobonus skulle lämna Star Alliance idag, vilket annat kvarvarande bonusprogram inom *A skulle ni satsa på då istället?

*A3s Miles+Bonus
*TKs Miles & Smiles
*LH-gruppens Miles & More
*SQs Krisflyer
*Uniteds MileagePlus
*ACs Aeroplan
*AVs Lifemiles
 

lillemannen

Medlem
Om SAS och Eurobonus skulle lämna Star Alliance idag, vilket annat kvarvarande bonusprogram inom *A skulle ni satsa på då istället?

*A3s Miles+Bonus
*TKs Miles & Smiles
*LH-gruppens Miles & More
*SQs Krisflyer
*Uniteds MileagePlus
*ACs Aeroplan
*AVs Lifemiles
Beror på en hel del var du flyger där du skulle ha nytta av status. Till Asien kanske Thai skall vara med?
 

henke12

Medlem
Jag har alltid tyckt att det vore fräckt att ha lite ShebaMiles,
speciellt om jag skulle skaffa katt samtidigt! :)

Skämt åsido har samma dilemma, men jag tänker mig att BC.se kommer leverera i vanlig ordning och hjälpa mig med beslutet!
 

JacobGBG

Medlem
Om SAS och Eurobonus skulle lämna Star Alliance idag, vilket annat kvarvarande bonusprogram inom *A skulle ni satsa på då istället?

*A3s Miles+Bonus
*TKs Miles & Smiles
*LH-gruppens Miles & More
*SQs Krisflyer
*Uniteds MileagePlus
*ACs Aeroplan
*AVs Lifemiles

Högst utility-värde: Miles & More
Mest åtråvärt för Awards: Krisflyer

Dett aär självfallet helt styrt av personliga resmönster.
 

guwonder

Medlem
Om SAS och Eurobonus skulle lämna Star Alliance idag, vilket annat kvarvarande bonusprogram inom *A skulle ni satsa på då istället?

*A3s Miles+Bonus
*TKs Miles & Smiles
*LH-gruppens Miles & More
*SQs Krisflyer
*Uniteds MileagePlus
*ACs Aeroplan
*AVs Lifemiles
A3 for status. Or perhaps MS for those wanting to earn status also from family members’ flights.

For mileage ticket redemption, TK (despite the recent devaluation), SQ, AC, AV and UA have their places for me — fortunately, I don’t have to pick one as I can transfer points into those accounts or buy points as desired.
 
A3 for status. Or perhaps MS for those wanting to earn status also from family members’ flights.

For mileage ticket redemption, TK (despite the recent devaluation), SQ, AC, AV and UA have their places for me — fortunately, I don’t have to pick one as I can transfer points into those accounts or buy points as desired.
Alltså var det inte svaret på frågan
 
Toppen