Senaste nytt

Vilket bonusprogram ska jag välja inom Star Alliance?

Bart ska man kreditera Lufthansa/Swiss bokningsklass A. (Första klass) i november?
Har bara Eurobonus just nu.
Såg att Aegean ger 300%.
Vet inte vad Lufthansa ger. Också 300% gissar jag.
Borde ge Lufthansa silverkort.
Nu vet jag inte var du flyger, men borde inte Aegean va ett enkelt sätt att bli star gold?
Behöver väl göra 4 flighter i Aegeanmetall och beroende på var du flyger i first så har du kanske ett guldkort klart inom Star Alliance fortsatt.

Edit: Insåg att jag kanske överskattade vikten av 300% lite, men kan ju omöjligt krävas så jävla mycket mer efter det.

Nå guld på Aegean från basic:
-2 Aegean flighter och 12000 miles eller 35000 miles med *bolag för att bli silver.
När du är silver:
- 4 Aegean flighter och 24000 miles eller 70000 miles med * bolag för guld.
Sen att behålla Aegean guld är 4 Aegean flighter och 12000 miles eller 70000 miles med * bolag.

First Class inklusive intra-europeiskt anslutningsflyg ger 680 QP hos Miles & More så bara 3 till såna resor så har man guldkortet.

En resa i First ger dock FTL(Silver) hos M&M med tillgång till Business-loungerna.

Lånar tråden lite. Jag behöver bestämma mig för hur jag gör med Star alliance framöver. Vi flyger i princip enbart Sverige - Japan, 2-3 ben i varje riktning, 2-3 gånger per år, ekonomiklass.
Funderar på att skaffa konto hos ANA. Men jag har redan LH Miles and more och TK Miles and smiles så kanske onödigt med ytterligare ett medlemskap.

Tanken är väl att samla poäng i en pool och nyttja för uppgradering eller loungebesök enstaka tillfällen. Vi når ju ingen status med vårt flygmönster ändå tänker jag. Jag har inte hittat kreditkort heller. (Hustrun som är japanska kanske kan skaffa ANA-kort i Japan, fast det blir väl krångel med betalning varje månad då..) Det lutar åt att prova ANA, eller är det bortkastat? Kanske finns det någon med liknande resmönster som har någon input? :)

Lånar tråden lite. Jag behöver bestämma mig för hur jag gör med Star alliance framöver. Vi flyger i princip enbart Sverige - Japan, 2-3 ben i varje riktning, 2-3 gånger per år, ekonomiklass.
Funderar på att skaffa konto hos ANA. Men jag har redan LH Miles and more och TK Miles and smiles så kanske onödigt med ytterligare ett medlemskap.

Tanken är väl att samla poäng i en pool och nyttja för uppgradering eller loungebesök enstaka tillfällen. Vi når ju ingen status med vårt flygmönster ändå tänker jag. Jag har inte hittat kreditkort heller. (Hustrun som är japanska kanske kan skaffa ANA-kort i Japan, fast det blir väl krångel med betalning varje månad då..) Det lutar åt att prova ANA, eller är det bortkastat? Kanske finns det någon med liknande resmönster som har någon input? :)

EgyptAir has family pooling. Head of family account earned status from family pool members’ flights at least into 2020.

Here is a description from 2017, but it still worked in 2020:

Toppen