Senaste nytt

Vilket är bästa Hilton på Manhattan New York?

sembl

Medlem
Priserna på Conrad Midtown varierar ganska mycket. Ibland $400 och så plötsligt kostar det runt $1000. Bokar man för poäng brukar det starta på 95000 poäng men ibland ligger det på 4-5 ggr det.
Så timing verkar vara viktigt. Vi har flera gånger lyckats få bra rum inkl uppgradering för 95000 poäng, både i maj och i september. Bor man högt upp är utsikten mot Central Park magnifik.
Jag la mig mittemellan pa priset da det ar precis som du sager valdig variation pa priset dar. Jag minns nar det kostade runt 350 nar de oppnade.
 

PopLars

Medlem
Bumpar tråden.

Har en resa över i början på nästa år. Conrad vid WTC ligger på $400 per natt, för $100 mindre kan man bo kring Midtown men på annan Hiltonkedja.
Ni som testat flera olika hotell i stan, hur skulle ni resonerat?

Tack på förhand!
 

Maja

Medlem
@PopLars Vad är syftet med resan? Vad vill ni se och göra? Hur många nätter och hur mangaböcker ni som önskar dela rum? Någon status hos Hilton?

Har bott på en hel del olika Hiltonhotell på Manhattan så kan säkert komma med lite tips/erfarenheter.
 

PopLars

Medlem
@PopLars Vad är syftet med resan? Vad vill ni se och göra? Hur många nätter och hur mangaböcker ni som önskar dela rum? Någon status hos Hilton?

Har bott på en hel del olika Hiltonhotell på Manhattan så kan säkert komma med lite tips/erfarenheter.
Syftet är enbart nöje i fyra dagar. Har inget inplanerat och vi tre (vuxna + barn) har varit där tidigare men är några år sen sist, men standardturistattraktionerna är avklarade.

Är HHG och uppskattar Conrads hotell generellt, och nivåskillnaden mellan dem och vanliga Hiltons är ibland milsvid, men ibland inte värt de extra pengarna. Dock ingen erfarenhet av Hilton på Manhattan så hoppas att någon annan sitter på bra input
 

Maja

Medlem
@PopLars Conrad Downtown hade helt klart större rum än genomsnittliga rum på många andra Hiltonhotell på Manhattan, men kostar dock en rejäl slant mer också.

Om det är rum med två sängar så skulle jag ställa in siktet på vilka som har 2 Queen size. Martinique New York on Broadway, Curio Collection by Hilton vet jag har Queen size och var bra när jag bodde där för ett gäng år sedan. Mycket vatten har dock runnit under broarna sedan dess och de envisas med $40 i Daily Mandatory Destination Charge/day!

@JohanE Har kollat in det, men priserna låg så högt när jag ska dit att det inte var ett alternativ. Återkoppla gärna om du bor där hur det var.
 
Någon som har testat Hampton Inn Times Square Central eller the Draper? Draper är ett litet boutiquehotell, men nytt, medan Hampton Inn har gratis frukost. Jag står och väger mellan dessa just nu. Har HHG status.
 

Maja

Medlem
Någon som har testat Hampton Inn Times Square Central eller the Draper? Draper är ett litet boutiquehotell, men nytt, medan Hampton Inn har gratis frukost. Jag står och väger mellan dessa just nu. Har HHG status.
Bodde på The Draper i somras. Fick byta rum 3 gånger!
Checkade in sent på kvällen och märkte att det inte gick att låsa dörren från insidan då låskolven inte passade. Orkade inte bråka om det så gick och la mig. När vi sedan ska gå ut första dagen så märker jag att dörren inte låser sig korrekt. Själva handtaget är "låst" men det är bara att putta på dörren så går den upp. Den där låskolven fungerade verkligen inte. Tog flera timmar att få personalen att inse vad felet var. Får till slut byta rum (till ett mindre en våning längre ner) och där är dörren låst iaf när man drar i den utifrån, men samma bekymmer med att låskolven inte fungerar korrekt och ej går att låsa från insidan. Vi blir lovade att tekniker ska kolla på det och ger oss ut efter en halv dags väntande och byte av rum etc.

Kommer tillbaka och inget är gjort med rummet. Tekniker kommer upp och skruvar lite och säger sen att allting är fixat och klart. Kollar dörren och inte tusan går den att låsa. Tack och lov så kollar receptionisten som var med upp och inser att teknikern har ljugit rätt upp och ner. Får byta rum igen och har äntligen ett rum där dörren går att låsa från både utsidan som insidan.

De hanterade inte detta ärenden snyggt på något sätt! Managern återkommer inte till mig och följer inte heller upp trots att jag bett att hen ska göra det. Efter mycket tjat från min sida så får jag åtekoppling men ingen ursäkt och ersättning om några ynka HH-poäng. Kan inte säga att jag var nöjd någonstans. Slutade med att de drog av 50% på första natten, that's it!

Frukostförmånen som HH-Diamon/Gold är att du får vouchers att hämta ut i deras minimala coffee shop som har väldigt begränsade öppettider. Tänkt yoghurt i glasburk á $7 och samma för lite barista kaffe. Gott absolut, men du får inte mycket för dina vouchers.

Läget är väldigt bra för det vi brukar vilja se/göra, men minimala rum (också vanligt i NYC), ganska fräscht och bra säng, men säkerheten var under all kritik och deras sätt att hantera just vår situation i somras gör att jag kommer tänka båden och två gånger till innan jag bokar där. Priset får vara väldigt bra för att jag ska boka igen som sagt var.
 
Bodde på The Draper i somras. Fick byta rum 3 gånger!
Jag har bott en natt på Hampton Inn Times Square. Bo absolut inte där för frukostens skull, är mitt råd.

Tack för svaren. Var lite orolig för någon reviewer på Hampton Inn klagade på att de blev bestulna i rummet, och siktade därför mer på Draper. Men om säkerheten även där är dålig, så är det kanske bättre med Hampton (även om frukosten är medioker).
 
Toppen