Senaste nytt

Vilken Star Alliance-lounge är bäst i Singapore

Det är lite lustig, nu när vi slagit fast vem som har tillträde var så går jag tillbaka för att faktiskt läsa vad som rekommenderas i tråden men ser att i princip ingen diskussion har faktiskt besvarat den frågan som ställts av TS utan att det bara har pratats om access. :confused:

Det är lite lustig, nu när vi slagit fast vem som har tillträde var så går jag tillbaka för att faktiskt läsa vad som rekommenderas i tråden men ser att i princip ingen diskussion har faktiskt besvarat den frågan som ställts av TS utan att det bara har pratats om access. :confused:
För att Star Alliance Gold som reser i Economy class (som @Golfkillen skrev)har endast fåtal lounger att välja mellan.
KrisFlyer Gold lounger och THAI lounge.

Jag vet inte om man har tillgång till SATS lounger med Star Alliance Gold.

Om jag ska välja mellan KrisFlyer Gold lounge och THAI lounge, skulle jag säga KrisFlyer lounge(r) om THAI lounge inte ligger närmare till gaten för min flight.

Får väl testa och se vad som händer om nån vecka. Anländer med ANA First 00:40 och åker vidare med Thai 12:25 i Business.
Sover på transithotellet i T1, då min flight avgår från den terminalen. Men då SilverKris verkar ha öppet 24 h så borde man ju kunna ta en exkursionstur dit då man anlänt.

Får väl testa och se vad som händer om nån vecka. Anländer med ANA First 00:40 och åker vidare med Thai 12:25 i Business.
Sover på transithotellet i T1, då min flight avgår från den terminalen. Men då SilverKris verkar ha öppet 24 h så borde man ju kunna ta en exkursionstur dit då man anlänt.
Jag har ungefär samma upplägg fast i omvänd riktning och ordning så jag ser fram mot en nattfösare i silverkris First class loungen innan jag drar mig tillbaka 6 timmar i Aerotel.

Jag har ungefär samma upplägg fast i omvänd riktning och ordning så jag ser fram mot en nattfösare i silverkris First class loungen innan jag drar mig tillbaka 6 timmar i Aerotel.
Ah! Du har 06:30-avgången? Kändes inte så lockande för mig, så flyger direkt BKK-HND vid 14:50 med TG istället och tar en massage innan.

Flyger från SIN Terminal 1 med Air China till PEK i business och vidare med LH First till FRA.
1. Vilken lounge rekomenderar ni på SIN
2. Vilken lounge rekomenderar ni på PEK

Tack på förhand.

Toppen