Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Har inte heller någon positiv bild Hurghada, "höjdpunkten" var när banktjänstemannen på Natl Bank of Egypt försökte lura hustrun när hon skulle växla USD mot EGP

Goa

1. Väskryckt. Förlorade bra kamera, två mobiler, kontanter att betala boendet med och övrigt som brukar ligga i en handväska.
Blev korsförhörd på polisstationen som om det var jag som var skyldig.
2. Bin Laden hotade att spränga Goa så stränderna patrullerades av militär m K-pist.
3. Stränderna... Turistgrupper från de större städerna. Män i kostym som åkt för att flåsa över turister. Tidningar av en viss karaktär var/är förbjudet...
4. Stöld av klädesplagg av försäljare, återigen på stranden...

Ett plus dock att det är billigt att muta polisen ifall man blir tagen på mc utan körkort... Kvittot på 47:- gällde dessutom ett dygn så det gick utmärkt att fastna i kontroll utan att betala igen inom 24 timmar...

Benägen att hålla med Sofia gällande Thailand. De ler bara om de är nöd tvungna och då är det dollartecken i flinet.

Synd att Martin Björnström fått sån negativ bild av min favoritstad Peking. Att folk inte hjälper till vid slagsmål/olyckor beror tyvärr på att de själva lan bli anklagade för att ha orsakat det. Tyvärr...
Hoppas du ger staden en chans till minst! Tipsar gärna eller guidar om jag råkar befinna mig där samtidigt!

Ankara - Hur kan en huvudstad i ett så stort och relativt utvecklat land vara så tråkig???
Jakarta - Jag minns tre saker: trafik, avgaser och skräp överallt
Valfri brittisk småstad (Cambridge, Bath, Bristol, etc) - Gråa byggnader, grått väder, deprimerande, finns inget annat att göra än att sitta på puben och äta flottig fish and chips.

Jo, jag fick en tom resväska i handen efter byte i Caracas. Sällan känner man sig
så oskyddad på en flygplats som vid transfer där - aldrig mer ! Hotellet jag bodde
på vid ett stopp hade galler för fönstren ett antal våningar upp..!

Colón Panama

Jag har sagt förut att jag aldrig vill dit mer. Ändå var där i förra månaden som en av hamnarna på kryssningen i Syd- och Centralamerika. Colón var ännu risigare än förra gången jag var där.

Valfri brittisk småstad (Cambridge, Bath, Bristol, etc) - Gråa byggnader, grått väder, deprimerande, finns inget annat att göra än att sitta på puben och äta flottig fish and chips.
intressant att du har ett dåligt intryck av dessa platser. Det är just dessa kulturella och historiska städer (och för den delen småbyar) som jag tycker är charmen med England. Jag tycker att det i både bath och Cambridge finns många små trevliga butiker, restauranger, museer etc. i bägge städer. Bristol är lite tråkigare, men i gamla delarna där de t.ex. har christmas market, och för den delenn finansdistriktet tycker jag är ok.

intressant att du har ett dåligt intryck av dessa platser. Det är just dessa kulturella och historiska städer (och för den delen småbyar) som jag tycker är charmen med England. Jag tycker att det i både bath och Cambridge finns många små trevliga butiker, restauranger, museer etc. i bägge städer. Bristol är lite tråkigare, men i gamla delarna där de t.ex. har christmas market, och för den delenn finansdistriktet tycker jag är ok.
Jag tror att det beror på vad man är intresserad av.
Många av mina bekanta är inte intresserade av att besöka gamla ruiner medans jag är inte intresserad av att besöka några pubbar på kvällar.

Kairo (som redan nämnts), ett måste för att se pyramiderna och annat världshistoriskt men utöver det aldrig mer.

- Skitigare stad är nog svår att hitta, sopor överallt längs gatorna och i floderna. Djurkadaver är inte helt ovanligt mitt i city heller.
- Trafik och körande som får rusningstid i en del kinesiska städer att se normalt ut.
- Du är en turist och alla vill tjäna pengar på dig.
Omöjligt att ta sig fram utan en privat chaufför, för att i vissa fall inte säga direkt osäkert.

Aten hör inte heller till favoriterna.

Toppen