Senaste nytt

Vilken korthållare/plånbok använder du?

Jag har haft en Secrid Twinwallet Vintage i bortåt 15 år och varit väldigt nöjd men på senare tid har det blivit svårare och svårare att undvika diverse metallkort (dessvärre) och Secrids "gamla" korthållare är helt enkelt väldigt dåliga på att hålla metallkort så den ska bytas ut.

En rätt snarlik ersättare ur deras Premium-serie (som ska klara metallkort) kostar från 1300:- (vilket jag inte har några problem med) men jag vill ändå kolla om någon har tips på en plånbok av snarlik modell för ungefär samma pris som är bättre eller mer prisvärd. Kan kosta en tusenlapp mer men då ska den också tillföra något extra :)

Visa bifogad bild 178150
Vet att det kan låta tjatigt, men har du kollat Exentri? Klarar metallkort utan problem, men vad är dina andra krav?

Vet att det kan låta tjatigt, men har du kollat Exentri? Klarar metallkort utan problem, men vad är dina andra krav?
Det jag gillar med Secrid (och liknande modeller) är att man enkelt kan skjuta upp korten utan att behöva öppna plånboken. Exentri Multiwallet verkar dock inte så dum även om man bara verkar kunna "skjuta" upp ett kort, men jag använder ändå ett kort till 80% så det är inget jätte-issue. Tack för tipset!

Tar gärna emot fler av er andra!

Det jag gillar med Secrid (och liknande modeller) är att man enkelt kan skjuta upp korten utan att behöva öppna plånboken. Exentri Multiwallet verkar dock inte så dum även om man bara verkar kunna "skjuta" upp ett kort, men jag använder ändå ett kort till 80% så det är inget jätte-issue. Tack för tipset!

Tar gärna emot fler av er andra!
Den har två externa kortfack, så går att skjuta upp två olika, för min del är det SL-kort och Amex/MC (beroende på vart jag lägger min spend just då). Täcker 90% av behoven.
Har alltid tyckt att mekanismer som skjuter ut flera kort ser rörigt ut, då man måste hitta rätt kort bland dem alla ändå, haha :)

Den har två externa kortfack, så går att skjuta upp två olika,
För att vara övertydlig, en standard Exentri Wallet har två externa fack, men en Multiwallet verkar ersätta ett av de externa facken med ett myntfack så den kan bara skjuta upp ett kort.

I övrigt kan jag dock bara hålla med om hyllningarna, jag körde en knökfull Exentri Wallet i tio år innan den gav upp, och när det väl skedde köpte jag en exakt likadan på nytt...

För att vara övertydlig, en standard Exentri Wallet har två externa fack, men en Multiwallet verkar ersätta ett av de externa facken med ett myntfack så den kan bara skjuta upp ett kort.

I övrigt kan jag dock bara hålla med om hyllningarna, jag körde en knökfull Exentri Wallet i tio år innan den gav upp, och när det väl skedde köpte jag en exakt likadan på nytt...
Ah, multiwallet är nytt för mig. Men jag har typ samma historia, 7 år och nu typ 7 år på nuvarande. En del av orsaken till bytet var att det ljusbruna lädret fått nog med patina så det var helt mörkbrunt. Köpte direkt en mörkbrun andra varvet :D

Jag slår till med en Exentri Multiwallet Hazelnut, tack för tipsen! Gillar jag den inte så får det bli en julklapp till någon i familjen.. :)

Toppen