Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Ska nu på en resa i sommar där jag ska hoppa runt och tänkte då på en rygga som sällskap som är lättare att ha med där jag inte behöver känna mig som en av dom i Sex in the city när jag drar in på ett hostel men gärna en med hjul med så jag slipper släpa mer än nödvändigt. Har läst i den här tråden om eagle creek. Men det mesta verkar slutsålt. Det jag skulle vilja ha är en dragväska (helst men inte nödvändigt) men med en dagryggsäck som kan kopplas loss och sättas på så jag slipper ha den på magen.

Hittade den här, Switchback™ International Carry-On | Eagle Creek
Den är slutsåld nu men åker inte förens i juli. Någon som har koll på ett alternativ till den? Jag reser idag med en resväska som är 65 cm men kan krympa min packning om det behövs.

hittade även den här Gear Warrior™ Convertible Carry On | EagleCreek United States

Ska nu på en resa i sommar där jag ska hoppa runt och tänkte då på en rygga som sällskap som är lättare att ha med där jag inte behöver känna mig som en av dom i Sex in the city när jag drar in på ett hostel men gärna en med hjul med så jag slipper släpa mer än nödvändigt. Har läst i den här tråden om eagle creek. Men det mesta verkar slutsålt. Det jag skulle vilja ha är en dragväska (helst men inte nödvändigt) men med en dagryggsäck som kan kopplas loss och sättas på så jag slipper ha den på magen.

Löser ju inte problemet med en dragryggsäck men jag brukar alltid ta med mig en packningsbar ryggsäck som jag använder som dagryggsäck. Min setup Vilken kabinväska använder du? | Sida 75 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Hittade den här, Switchback™ International Carry-On | Eagle Creek
Den är slutsåld nu men åker inte förens i juli. Någon som har koll på ett alternativ till den? Jag reser idag med en resväska som är 65 cm men kan krympa min packning om det behövs.

hittade även den här Gear Warrior™ Convertible Carry On | EagleCreek United States

Osprey gör riktigt bra väskor och ryggor.
Vilken modell beror nog på hur mycket du ska bära resp. dra.
Fairpoint/Fairview 40 kan tas med som handbagage.
Fairview 40 – Handbagageryggsäck | Osprey Europe

Sommarrea t.o.m. 17 juni 2022
https://se.dbjourney.com/collections/db-sale?loc=SE&lang=SE

Extra 10% rabatt: WELCOME10

1D67A287-DD19-4507-9605-34B33D0E87CA.jpeg

Extra Eurobonuspoäng tom 12 juni 2022
SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng

upload_2022-6-10_8-23-37.png

Last edited:
Som nämnt nyligen i en annan tråd så är det TUMI Alpha som gäller av den internationella typen.

Visa bifogad bild 1448

Utöver att den kan svälja ohyggliga mängder så gillar jag även praktiska detaljer som löstagbar (skjort)garberoben. TUMI är så pass kännt att den mesta flygplatspersonal inte brukar bry sig om att kontrollmätta dimensionerna trots att den onekligen ser väldigt stor ut. Att man får sina initialer präglad på den är också lite stiligt.

Enligt Björnström ska även servicen på dessa vara outstandig med gratis byten av hjul och dyl reparationer.

Skrev denna post i mitten på Augusti 2011. Minns att jag runt samma tillfälle inspirerades av hur läckra Romova väskorna var och sa till mig själv att det skulle bli nästa carry-on efter att TUMIn la av. Nu är jag här ca 12 år efter inköp och drar fortfarande min Alpha runt över jordens alla hörn. Aldrig något byte, ingen reva, hjulen snurrar fortfarande obehindrat. Baksidan av att köpa kvalité ör att man tydligen inte ska vara allt för ombytlig i sin smak.

Skrev denna post i mitten på Augusti 2011. Minns att jag runt samma tillfälle inspirerades av hur läckra Romova väskorna var och sa till mig själv att det skulle bli nästa carry-on efter att TUMIn la av. Nu är jag här ca 12 år efter inköp och drar fortfarande min Alpha runt över jordens alla hörn. Aldrig något byte, ingen reva, hjulen snurrar fortfarande obehindrat. Baksidan av att köpa kvalité ör att man tydligen inte ska vara allt för ombytlig i sin smak.
Men ombyte förnöjer ju så du kan ju alltid addera en väska så kan du byta lite

Toppen