Slog till på en Rimowa Original från Marken Koffer som gav 20 % rabatt, landade på 722 EUR inklusive frakt. Inbillar mig att det är ett bra pris?
Rimowa Cabin | Markenkoffer.de
Rimowa Cabin | Markenkoffer.de
Ska nu på en resa i sommar där jag ska hoppa runt och tänkte då på en rygga som sällskap som är lättare att ha med där jag inte behöver känna mig som en av dom i Sex in the city när jag drar in på ett hostel men gärna en med hjul med så jag slipper släpa mer än nödvändigt. Har läst i den här tråden om eagle creek. Men det mesta verkar slutsålt. Det jag skulle vilja ha är en dragväska (helst men inte nödvändigt) men med en dagryggsäck som kan kopplas loss och sättas på så jag slipper ha den på magen.
Jag hade en Herschel till för några dagar sedan då ena remmen gick sönder. Har sådana där små man kan vika ihop in i en liten påse. Men jag behöver något annat nu.Löser ju inte problemet med en dragryggsäck men jag brukar alltid ta med mig en packningsbar ryggsäck som jag använder som dagryggsäck. Min setup Vilken kabinväska använder du? | Sida 75 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Ska nu på en resa i sommar där jag ska hoppa runt och tänkte då på en rygga som sällskap som är lättare att ha med där jag inte behöver känna mig som en av dom i Sex in the city när jag drar in på ett hostel men gärna en med hjul med så jag slipper släpa mer än nödvändigt. Har läst i den här tråden om eagle creek. Men det mesta verkar slutsålt. Det jag skulle vilja ha är en dragväska (helst men inte nödvändigt) men med en dagryggsäck som kan kopplas loss och sättas på så jag slipper ha den på magen.
Hittade den här, Switchback™ International Carry-On | Eagle Creek
Den är slutsåld nu men åker inte förens i juli. Någon som har koll på ett alternativ till den? Jag reser idag med en resväska som är 65 cm men kan krympa min packning om det behövs.
hittade även den här Gear Warrior™ Convertible Carry On | EagleCreek United States
Som nämnt nyligen i en annan tråd så är det TUMI Alpha som gäller av den internationella typen.
Visa bifogad bild 1448
Utöver att den kan svälja ohyggliga mängder så gillar jag även praktiska detaljer som löstagbar (skjort)garberoben. TUMI är så pass kännt att den mesta flygplatspersonal inte brukar bry sig om att kontrollmätta dimensionerna trots att den onekligen ser väldigt stor ut. Att man får sina initialer präglad på den är också lite stiligt.
Enligt Björnström ska även servicen på dessa vara outstandig med gratis byten av hjul och dyl reparationer.
Men ombyte förnöjer ju så du kan ju alltid addera en väska så kan du byta liteSkrev denna post i mitten på Augusti 2011. Minns att jag runt samma tillfälle inspirerades av hur läckra Romova väskorna var och sa till mig själv att det skulle bli nästa carry-on efter att TUMIn la av. Nu är jag här ca 12 år efter inköp och drar fortfarande min Alpha runt över jordens alla hörn. Aldrig något byte, ingen reva, hjulen snurrar fortfarande obehindrat. Baksidan av att köpa kvalité ör att man tydligen inte ska vara allt för ombytlig i sin smak.
Men ombyte förnöjer ju så du kan ju alltid addera en väska så kan du byta lite
Jag blir inte kompis med Tumis alla fack högt och lågt.Håller med - därför har jag två olika Tumi.
Rimowa kommer tyvärr ej i närheten av funktion och kvalle....