Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Ska köpa mig en ny kabinväska och skulle behöva hjälp och erfarenheter av er andra när jag ska välja.

Jag väljer mellan följande väskor:
Rimowa Salsa Air Kabinväska 55cm
Samsonite Lite Cube Kabinväska 55cm
Tumi Alpha 2 Expandable 4 Wheeled Carry On

Gärna för och nackdelar på ovanstående. Samsonite väskan är nog den som jag är mest
tveksam till.
Packningen i väskan kommer att ske med Eagle Creek Pack-It Cube.

Tips mottages gärna på "Kostym fodral" som får plats i Carry On.

Tack på förhand!

Jag rekommenderar EPIC Candy 55 pris 799 SEK just nu 599SEK (Åhlens)
Är marknadens lättaste av denna storlek, snygg och hållbar. Har flugit 2 år
med min EPIC i ca 40 flighter utan ett märke, Bra ställbart handtag och tysta hjul

Ska köpa mig en ny kabinväska och skulle behöva hjälp och erfarenheter av er andra när jag ska välja.

Jag väljer mellan följande väskor:
Rimowa Salsa Air Kabinväska 55cm
Samsonite Lite Cube Kabinväska 55cm
Tumi Alpha 2 Expandable 4 Wheeled Carry On

Gärna för och nackdelar på ovanstående. Samsonite väskan är nog den som jag är mest
tveksam till.
Packningen i väskan kommer att ske med Eagle Creek Pack-It Cube.

Tips mottages gärna på "Kostym fodral" som får plats i Carry On.

Tack på förhand!

Jeg ville vælge Tumi'en alternativt kigge på Rimowa Salsa Deluxe. Salsa Air mangler en del af de features der imho gør Rimowa kufferterne rigtigt lækre. Men Tumi er Tumi...

Tilføjelse: Jeg har selv en Salsa Air IATA-størrelse carry on og jeg ville ikke vælge den hvis jeg skulle købe en ny i dag.

Flyger med Max Mirani, always. Ibland för längre turer TUMI Alpha expandable. Max Mirani löser dessutom problematiken där man inte behöver ha separat kostymfodral. Dock är det ett one-handle så man får bära portföljen, det är väl det enda som bär den lite emot.

Samsonite kan du avskriva direkt. Den är så ranglig att den knappt står upp.

Rimowa:n kan jag inte uttala mig om.

Tumi Alpha 2 är dock en riktig pansarvagn. Den kan utan problem stå helt tom med min datorväska ovanpå. Jag är mycket nöjd med den.

Tumi Alpha 2 är dock en riktig pansarvagn. Den kan utan problem stå helt tom med min datorväska ovanpå. Jag är mycket nöjd med den.
Är detta ett generellt problem med Samsonite? Jag köpte min för tre år sedan och har haft den inne för att jag tyckte den var för ranglig. De justerade de två fötterna (det är en två-hjulig historia), men inte blev det bättre för det. Kan inte ha min datorväska trädd ovanpå, knappt så den står av sig själv.....

Oh, så praktiskt att jag just bokade in mig på Millenium Hilton om en dryg vecka då... ;)

För att de är ivägen och inte har vett att förstå detta. Vissa saker får mitt blodtryck att gå i taket och folk som inte har någon som helst situational awareness är en sådan sak.
@agehall : jag drar nästan uteslutande min två-hjuling genom mittgången av den anledning att jag tycker jag smäller till andra passagerare mer om jag bär och gungar mig själv fram mellan stolsraderna. Men jag skall ta ditt ökade blodtryck i beaktande ;)

Nej, det är inte ett generellt problem för Samsonite - jag hade en annan modell tidigare som var ganska stabil. Men just den där cubelite är inte stabil alls.

Vilken Tumi är bäst att satsa på som Carry On med tanke på mått bestämmelser i Star Alliance?
Flyger uteslutande det så :)

Jag har en spinner (4 hjul) cube lite och den är inte det minsta ranglig och jag ställer min briefcase på den (och den är jäkligt ranglig), däremot verkar hjulen samla lite skräp, så jag har lämnat in den en gång på rengöring. Jag är väldigt nöjd med den förutom skräpsamlandet. Skulle förmodligen gått på Rimova Salsa spinner idag (har kännt och klämt en del) kanske mest för att jag gillar nya prylar dock ;-). Jag går aldrig tillbaka till 2 hjul.

Jag får in den med min datorväska ovanpå i de flesta planens overhead, även när de uttryckligen säger att man skall ta det under sätet och man får de är klisterlapparna. Och när det är riktigt fullt går Samsonite'en in under sätet framför också. Och jag får plats med fötterna. Jag har aldrig behövt lasta den.

Toppen